tjena tjena!
Jag har en skoda pick up 1,9 D.
för 2 veckor sen skar min motor, tror att det var en ventilstyrning som gick.
Nu har jag fått i en ny motor, o allt gick skit bra! men problemet kom igår kväll när jag skulle starta den! motorn går runt o så där men den vägrar att gå igång. Jag får fram diesel, men har ingen aning om det är så mycket som det behövs. jag har provat att sätt direkt ström på mangnetventilerna men det spelar ingen roll, den vägrar helt enkelt att starta!
Finns det någon som vart med om samma grej?? jätte tacksam för svar!
Mvh // Gurra
Motorn startar inte efter motor byte
-
Gurra_skoda
- Bilmodell: Skoda pick up
- Kontakt:
-
855
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
Sv:Motorn startar inte efter motor byte
Den tänder inte alls?
Detta hände min 1.3:a bara tvärdog och vägrade tända.
Visade sig vara säkringen till motorelektroniken som hade gått.
Säkring nr 20 i dosan under handskfacket. 15 ampere.
Kan var värt en koll iallafall.
Detta hände min 1.3:a bara tvärdog och vägrade tända.
Visade sig vara säkringen till motorelektroniken som hade gått.
Säkring nr 20 i dosan under handskfacket. 15 ampere.
Kan var värt en koll iallafall.
-
Haagbard
- Bilmodell: Pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Motorn startar inte efter motor byte
Det brukar ofta vara problem med dieseltillförseln, prova med en trasa och lite tryckluft i tankhålet när någon annan gnäggar på startmotorn.
-
Lorin
- Bilmodell: Skoda Felicia Pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Motorn startar inte efter motor byte
Du vet att det är startspärr i den va? Om du byter pump så startar den inte utan omkodning...
-
vilkenkarl
- Bilmodell: VW Caddy
- Kontakt:
Tjena!
Vid det här laget har du säkert fått snurr på spisen. Om inte det, bogsera igång den. Det brukar bli massor av luft när man byter och den får du inte ut på annat vis än att envist köra med startmotorn. Eftersom att startmotorerna är lite klena rekommenderar jag att du bogserar den istället. Min fick vi bogsera drygt en mil innan den gick som den ska och nu funkar den hur bra som helst.
Lycka till!
Vid det här laget har du säkert fått snurr på spisen. Om inte det, bogsera igång den. Det brukar bli massor av luft när man byter och den får du inte ut på annat vis än att envist köra med startmotorn. Eftersom att startmotorerna är lite klena rekommenderar jag att du bogserar den istället. Min fick vi bogsera drygt en mil innan den gick som den ska och nu funkar den hur bra som helst.
Lycka till!
-
vilkenkarl
- Bilmodell: VW Caddy
- Kontakt:
Tjena!
Lycka till!
Lycka till!