kylvattennivå
-
Harry Adlon
- Bilmodell: Skoda Octavia Flexifuel
- Kontakt:
kylvattennivå
Min Octavia har gått 1400 mil, men idag så började ikonen som varnar för låg kylvatennivå/hög temperatur att blinka och låta. När jag kollade så låg nivån i expansionskärlet vid min.strecket. temperaturen var enligt instrumentet normal. Kan användandet av motorvärmare öka kylvattensåtgången? Fenomenet upphörde av sog själv, men dock kvarstår att nivån i expabsionskärlet är låg. Jag minns inte om den var så vid leveransen, men jag tror att den sjunkit något.
-
lejon-hjarta
Sv:kylvattennivå
En fråga, gjorde du en väldigt kraftig acceleration? Detta har hänt mig, i en uppförsbacke. Jag accelererade hårt med bilen, då sjönk nivån i tanken. Och den varna för låg kylar vatten.
Fyll på med mera kylarvatten, så är nog ditt problem löst. Lika som mitt. Fyllde på cirka 1 liter, över max gränset. Det spelar ingen roll, efterom överskottet trycks ut via säkerhets ventilen.
DaNieL
Fyll på med mera kylarvatten, så är nog ditt problem löst. Lika som mitt. Fyllde på cirka 1 liter, över max gränset. Det spelar ingen roll, efterom överskottet trycks ut via säkerhets ventilen.
DaNieL
-
Harry Adlon
- Bilmodell: Skoda Octavia Flexifuel
- Kontakt:
Sv:Sv:kylvattennivå
Tack för ditt svar!
Nej, jag accelerade inte, men tog en skarp kurva med rätt hög hastighet, vilket förmodligen kan ge samma effekt.
Nej, jag accelerade inte, men tog en skarp kurva med rätt hög hastighet, vilket förmodligen kan ge samma effekt.
-
lejon-hjarta
Sv:Sv:Sv:kylvattennivå
Förmodligen det så dom har hänt, starka g-krafter....hehehe
DaNieL
DaNieL