Ingen tändning ÖHT efter stulen bilstereo

I detta forum skriver vi om Skoda Felicia.
Fellan
Bilmodell: Skoda Felicia
Kontakt:

Ingen tändning ÖHT efter stulen bilstereo

Inlägg av Fellan »

Hej,
Någon bröt sig in i vår Felcia och stal bilstereon under natten. Irriterande.

Nu startar inte bilen överhuvudtaget.

Innerbelysning och centrallås fungerar.
Vrider man om nyckeln händer INGENTING. Ingen fläkt, ingen tändning ingen vägbelysning.
I min förvirring så bad jag en kompis komma över så vi försökte starta bilen med startkablar men det hände fortfarande ingenting(kunde jag kanske räknat ut med tanke på att innerbelysningen fungerade).

Jag har kollat säkringarna men de är hela. Annars har jag ingen aning om var jag ska börja.
Finns det någon sladd som strömförsörjer tändningslåset som går på samma ställe som stereosladdarna som kan vara avklippt?
Jag har en haynesmanual men jag har ingen aning om var jag ska börja kolla. Finns det några givna punkter att kolla om det finns spänning?

Som ni märker är jag nybörjare på det här men jag gillar att fixa och trixa så om ni har några bra tips så testar jag gärna dem.

Förövrigt, det var ingen åverkan på något av låsen och vi är säkra på att vi låste bilen igår. Hur lätt är det egentligen att ta sig in i en felicia?

Tack på förhand!

/Fredrik
Bäverhanne
Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
Kontakt:

Sv:Ingen tändning ÖHT efter stulen bilstereo

Inlägg av Bäverhanne »

Titta under rattstången om du ser lösa kablar, kan vara någon som försökt tjuvkoppla bilen och slitit loss / klippt av kabelstammen till tändningslåset...
juanito
Bilmodell: Skoda Octavia combi
Kontakt:

Sv:Sv:Ingen tändning ÖHT efter stulen bilstereo

Inlägg av juanito »

På Octavia är orginalstereon kopplad till larm/immobilizer...
Kanske lika på Felicia?
Om det inte var en orginalstereo, håller jag med föregående talare...
Skriv svar