Tjena!
Jag sträcker ut min hand till er därute som kanske har svaren på en gåta likt ingen annan.
-Nog med poetiska termer!
Så här är biffen, sitter med en skön gammal diesel pickis från -97.
Har bytt mycket på den men härom veckan ballade den helt ur.
Eftersom bilen gått lite ryckigt och varit lite seg o starta(trots glödtid) tänkte jag byta glödstift. Så jag gjorde det och efter ca 2 km kändes det som om bilen växlade ner helt plötsligt och blev svagare och svagare för att sedan dö helt. Notera även att ljudet förändrades och bilen lät ungefär som om den skulle ha tappat avgassystemet.
Efter att ha fått rulla igång den i en backe gick den igång, att veva med startmotorn var lönlöst. Bilen var fortsatt svag och den knackade mycket ljudligt, allt kändes ruskigt fel.
Dagen efter försökte jag veva igen, tänkte att....vetifan vad jag tänkte, idiot. Började kika lite kring toppen men inget som tydde på att någon packning spruckit(svag+topplockspackning).
När jag plockade bort kåpan till kamremmen upptäckte jag 3 st rejäla hack i kamremmen, dock hade den inte gått av, kan det bero på något där eller?
Så kontentan av en mkt lång historia är:
- Bilen rullar men startar inte, går o springa igång.
- Bilen låter förbaskat risigt, knackar nå kopiöst.
- När bilen är igång är den svag som tusan.
Vad fasiken kan det vara, kan någon hjälpa mig, kamremmen byter jag då jag har en liggandes men är det något annat så känns det lite overkill.
Ett stort tack på förhand!
Motorstrul the Bigbang Diesel!
-
PETER PICKIS
- Bilmodell: Skoda Felicia Pickup
- Kontakt:
-
rikard55
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
Sv:Motorstrul the Bigbang Diesel!
kolla så remmen inte har hoppat ett steg. Ställ i döpunkt och