Felicia 1,6

I detta forum skriver vi om Skoda Felicia.
judo

Felicia 1,6

Inlägg av judo »

H ej !
Min dotter har köpt en Felicia 1,6 1997 ,den har gått 6400 mil och går mycket bra förutom att den har ett område där motorn verkar dö ut en sekund när man startar och börjar köra sedan fungerar allt som vanligt . När man startar ökar farten och vid ca 10 kommer rycket .
Har lämnatbilen till Skoda och dom har prövt byta spjällenheten och styrenheten för insprutningen men felet kvarstår ,har fått veta att dom inte kan hitta felet så vi får leva med det.
Finns det någon som varit med om deta fel.
Cali
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:Felicia 1,6

Inlägg av Cali »

[quote]H ej !
Min dotter har köpt en Felicia 1,6 1997 ,den har gått 6400 mil och går mycket bra förutom att den har ett område där motorn verkar dö ut en sekund när man startar och börjar köra sedan fungerar allt som vanligt . När man startar ökar farten och vid ca 10 kommer rycket .
Har lämnatbilen till Skoda och dom har prövt byta spjällenheten och styrenheten för insprutningen men felet kvarstår ,har fått veta att dom inte kan hitta felet så vi får leva med det.
Finns det någon som varit med om deta fel.[/quote]

Händer det BARA når motorn är nystartad och kall?

Kan det hända om motorn är varm, säg att du kört och sen stängt av för kort ärende och sen ska iväg igen. Kan den tjorva sig då?

Min gissning är att den mår dåligt av "choken" eller den feta blandingen precis vid start, motorn typ dränks. Nya stift och tänddelar kanske vore på plats.
Jag hade börjat där iallafall.
judo

Sv:Sv:Felicia 1,6

Inlägg av judo »

[quote][quote]H ej !
Finns det någon som varit med om deta fel.[/quote]

Händer det BARA når motorn är nystartad och kall?

Kan det hända om motorn är varm, säg att du kört och sen stängt av för kort ärende och sen ska iväg igen. Kan den tjorva sig då?

Min gissning är att den mår dåligt av "choken" eller den feta blandingen precis vid start, motorn typ dränks. Nya stift och tänddelar kanske vore på plats.
Jag hade börjat där iallafall.[/quote]

det har ingen betydelse om motorn är varm eller kall ,när man börjar rulla igång så kommer ett område där den slutar dra 1 sekund sedan fortsätter det som vanligt lite störade när man krypkör i köer.
Skriv svar