Tycker att ljudet i originalhögtalarna är uselt!! Ska det vara det?? Eller behöver jag köpa nytt?? Nån som har nåt bra tips på vad som passar i dörrar och bak? Eller bara originalhögtalare som gäller om man inte vill bygga om dörrsidor etc.? Sen hoppar skivan i min nuvarande stereo i minsta lilla gupp, troligen fel på stereo eller är det jäkligt känsligt för det??
Tack på förhand allihopa!!!!!
Högtalare....
-
peterf
- Bilmodell: Skoda Octavia Rs
- Kontakt:
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Sv:Högtalare....
Kika på BRLs hemsida, där finns de olika storlekarna på elementen i en lista.
Tänk dock på att om du väljer en hyfsat "djup" högtalare så måste du bocka/klippa av ett metallbläck i högtalarsidan.
Kan rekommendera att ta bort hela innerdörrsidan och samtidigt styva upp den med asfaltsmatta eller dylikt, finns risk för att det skallrar annars.
Byt orginalet mot en spelare i 3000kr klassen så får du iaf dugligt ljud.
Det bästa är att fråga någon med erfarenhet vilka högtalare som låter bra i din bil, jag vet att Infinity Kappa inte lät bra i min octavia.
JBL kan låta bra men har för mig att de är aningens för djupa...
Lycka till!
Tänk dock på att om du väljer en hyfsat "djup" högtalare så måste du bocka/klippa av ett metallbläck i högtalarsidan.
Kan rekommendera att ta bort hela innerdörrsidan och samtidigt styva upp den med asfaltsmatta eller dylikt, finns risk för att det skallrar annars.
Byt orginalet mot en spelare i 3000kr klassen så får du iaf dugligt ljud.
Det bästa är att fråga någon med erfarenhet vilka högtalare som låter bra i din bil, jag vet att Infinity Kappa inte lät bra i min octavia.
JBL kan låta bra men har för mig att de är aningens för djupa...
Lycka till!
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Högtalare....
Söker du lite på forumet så hittar du massor med förslag som passar.