DSG multifunktionsratt
-
soppl
- Bilmodell: Superb 1,8 TFSI DSG Combi
- Kontakt:
DSG multifunktionsratt
Hej, Kör en Octavia -08 idag, och den ska bytas ut med en -10 nu som vi ska flytta till nytt land (Det lill-stora i väster).
Jag har beställt DSG lådan, med multifunktionsratt som styr både tlf och DSG, men jag sliter hitta en bild på hur denna ser ut.
Någon som har en bild liggande på den 3-ekrade ratten?
Jag har beställt DSG lådan, med multifunktionsratt som styr både tlf och DSG, men jag sliter hitta en bild på hur denna ser ut.
Någon som har en bild liggande på den 3-ekrade ratten?
-
WmB
- Bilmodell: Skoda Octavia kombi
- Kontakt:
Sv:DSG multifunktionsratt
Hej.
Ja, jag råkar faktiskt ha en bild på nätet på just vår ratt (är också -10) med paddlar
http://www.minhembio.com/WmB
Bläddra ner lite. Nu är ju bilden inte tagen för din skull, så paddlarna syns inte tyvärr
Ja, jag råkar faktiskt ha en bild på nätet på just vår ratt (är också -10) med paddlar
http://www.minhembio.com/WmB
Bläddra ner lite. Nu är ju bilden inte tagen för din skull, så paddlarna syns inte tyvärr
-
soppl
- Kontakt:
Sv:Sv:DSG multifunktionsratt
Tack.
Sjysst att se kombinationen Svart metallic med Onyx skinn också (vilket jag också valde).
Ska nog bli bra detta :)
Trevlig helg :)
Sjysst att se kombinationen Svart metallic med Onyx skinn också (vilket jag också valde).
Ska nog bli bra detta :)
Trevlig helg :)
-
WmB
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:DSG multifunktionsratt
mycket trevligt :)
-
soppl
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:DSG multifunktionsratt
Jocke: Har du växlings-paddlar till DSG på denna ratten?
-
WmB
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:DSG multifunktionsratt
javisst :)
Enda "problemet" jämfört med en riktig ferrari är att paddlarna följer med ratten runt. Så att växla mitt i en kraftig böj är knepigt.
Fast, paddlarna använder jag aldrig. Skulle jag vilja växla manuellt skulle jag välja växelspaken
Enda "problemet" jämfört med en riktig ferrari är att paddlarna följer med ratten runt. Så att växla mitt i en kraftig böj är knepigt.
Fast, paddlarna använder jag aldrig. Skulle jag vilja växla manuellt skulle jag välja växelspaken
-
soppl
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:DSG multifunktionsratt
Ok.
Jag beställde just denna ratt för att få med paddlarna, men kan inmte se de på bilderna. Måste vara några små rackare :)
Våra bilar verkar vara väldigt lika i utfärandet.
Skönt att veta att det finns andra med minst lika god smak som en själv :)
Det enda jag ser som skiljer är at jag valt Bolero + Soundsystem, medan du valt GPS'en. Jag var inne på den själv, men jag haft problem tidigare med innbygt GPS som inte får mottagning när jag sätter takboxn på taket.
Dessutom har jag en TomTom nu som funkar skitbra (med polisens alla fotostudion inlagda...), så jag hoppade det tillägget.
Jag beställde just denna ratt för att få med paddlarna, men kan inmte se de på bilderna. Måste vara några små rackare :)
Våra bilar verkar vara väldigt lika i utfärandet.
Skönt att veta att det finns andra med minst lika god smak som en själv :)
Det enda jag ser som skiljer är at jag valt Bolero + Soundsystem, medan du valt GPS'en. Jag var inne på den själv, men jag haft problem tidigare med innbygt GPS som inte får mottagning när jag sätter takboxn på taket.
Dessutom har jag en TomTom nu som funkar skitbra (med polisens alla fotostudion inlagda...), så jag hoppade det tillägget.
-
WmB
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:DSG multifunktionsratt
ärligt talat så valde vi inte alls colombu-stereon, den liksom trycktes dit av försäljaren :) Dock fick vi betala, men orkade inte tjafsa.
Faktum är att att ha hårddisk i bilen är underbart. Har inte en enda cd-skiva kvar längre
Den inbyggda gps:en funkar utmärkt utan takbox iaf, så mycket kan jag säga.
paddlarna sitter rätt tajt ihop med ratten och följer med runt, så dom syns inte alls i bilen, dom känns mest
Faktum är att att ha hårddisk i bilen är underbart. Har inte en enda cd-skiva kvar längre
Den inbyggda gps:en funkar utmärkt utan takbox iaf, så mycket kan jag säga.
paddlarna sitter rätt tajt ihop med ratten och följer med runt, så dom syns inte alls i bilen, dom känns mest
-
soppl
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:DSG multifunktionsratt
Ja, skulle jag tatt Columbus'en skulle det varit för Hårddisken smt för DVD spelaren, men jag bruker inte stå still i flera timmar så DVD funktionen känns bortkastad.
Bolero kan ju läsa SD kort upp til 32 GB, så det får bli min "hårddisk" i bilen. Kostar nog en tusenlapp eller halv-annan, men det kan jag leva med.
Bolero kan ju läsa SD kort upp til 32 GB, så det får bli min "hårddisk" i bilen. Kostar nog en tusenlapp eller halv-annan, men det kan jag leva med.
-
lensflare
- Bilmodell: Skoda Octavia Kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:DSG multifunktionsratt
Bolero-tips:
Sandisk SDHC 32 GB (inget Ultra) för 1190 kr från Siba
USB-kortläsare för SDHC för 99 kr från NetOnNet
Om du ska fylla den med massor med MP3or så föreslår jag att du skapar kataloger, t.ex. "A", "B", "C" med underkataloger för album/artister. Det tar ganska lång tid för Boleron att läsa en katalog med många kataloger/filer. Varför förstår jag inte, men det är lite störande...
Paddlarna:
En rolig sak som knappast kommer användas speciellt mycket, eftersom automaten är underbar :) Enda störande med dem är att de skymmer texten/symbolerna på de andra "pinnarna" (blinkers/torkare). Men men, när man väl lärt sig hur de fungerar så behöver man ju inte snegla på någon symbol :)
Sandisk SDHC 32 GB (inget Ultra) för 1190 kr från Siba
USB-kortläsare för SDHC för 99 kr från NetOnNet
Om du ska fylla den med massor med MP3or så föreslår jag att du skapar kataloger, t.ex. "A", "B", "C" med underkataloger för album/artister. Det tar ganska lång tid för Boleron att läsa en katalog med många kataloger/filer. Varför förstår jag inte, men det är lite störande...
Paddlarna:
En rolig sak som knappast kommer användas speciellt mycket, eftersom automaten är underbar :) Enda störande med dem är att de skymmer texten/symbolerna på de andra "pinnarna" (blinkers/torkare). Men men, när man väl lärt sig hur de fungerar så behöver man ju inte snegla på någon symbol :)
-
soppl
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:DSG multifunktionsratt
Tack, har nog katalogiserat musiken rätt bra sedan innan, så får hoppas det går bra.
Annars kan man kanske katalogisera på album?
Och ja, måste man läsa på spakerna för att sätta på fönsterviskarn har man inget i trafiken att göra :) haha
Annars kan man kanske katalogisera på album?
Och ja, måste man läsa på spakerna för att sätta på fönsterviskarn har man inget i trafiken att göra :) haha
-
soppl
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:DSG multifunktionsratt
Förresten:
Du tror inte det hade gått fortare att läsa av kortet om man haft ett ultra kort då?
Du tror inte det hade gått fortare att läsa av kortet om man haft ett ultra kort då?
-
lensflare
- Bilmodell: Skoda Octavia Kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:DSG multifunktionsratt
Just Ultra-kortet är en annan dimension (ca 4-5 mm tjockt) så det hade inte passat. I alla fall såg de Ultra-kort som jag hittade ut så.