Läckande insprutningspump på min Felicia 1,9D.
Kontaktade den fina specialverkstaden för diesel. De ville renovera pumpen för minst 15 000. Fick tag i en liten dieselverkstad som helt enkelt bytte packboxen till pumpen för 1 500. Jobbet tog mindre än en timma och pumpen behövde ej monteras ur utan jobbet gjordes på plats. Kollade med Skodaverkstad och några andra och de ville även ha c:a 16 000. Se upp med fina verkstäderna. Det går fixa pumpen till ett överkomligt pris.
Diesel
-
esow
- Bilmodell: Skoda Felicia 1.9 D
- Kontakt:
-
TK
- Bilmodell: Skoda Felicia
- Kontakt:
Sv:Diesel
Min pump läckte också och enligt märkesverkstaden fanns inga reservdelar. Ny pump 34000kr. Fick fatt på en firma som hette H Nygrens dieselimport och låg vid Borlänge. Hur schyssta som helst var dom och där fanns t.o.m. en som skulle klara RME. Jag köpte den enklare varianten och det blev under 200kr med frakt och pumpen blev tät.
-
carma79
- Bilmodell: Skoda 1,9 D
- Kontakt:
Sv:Sv:Diesel
samma problem med en annan bil jag hade för ett tag sen ,, 19 papp skulle dom ha för att fixa den ,, jag blev tvingad att sälja den billigt ,, men efter en månad så berätta en kompis om att det går att fixa billigt ,, synd att behöva sälja en bil för billigt pga okunnande och ovetande ,, och de vet dom "fina" verkstäderna ,,