Hej.
Jag är helt ny på detta forum och ber i förskott om ursäkt om jag postat detta i fel forumdel eller missat en tråd som beskriver detta i min sökning.
Så här är fallet. Jag har en kollega som har en Octavia Kombi 2002 års modell. Hon har fått en bula i plasten som sitter som bakkjol eller vad man ska kalla det under bakluckan och runt hörnen fram till baksidan av hjulhusen i bak. Bulan borde bara vara att värma ut men hela delen måste lackas. Jag har god kontakt med en lack-kille. Hur avancerat är det att demontera bakkjolen själv? Jag har hittat ett gäng fästpunkter i nederkant som sitter skruvade. Men det måste sitta några i överkant som jag inte hittar. Vore mycket tacksam för hjälp med detta.
Tack på förhand
Simon
Hur demontera bakkjolen på en octavia kombi 2002
-
SimonGenelöv
- Bilmodell: Skoda octavia
- Kontakt:
-
Sibbo
- Bilmodell: Skoda Octavia 1,8 TSI
- Kontakt:
Sv:Hur demontera bakkjolen på en octavia kombi 2002
Bakkjolen som du det kallar har skruvar under bakstänkskärmen samt även muttrar på insidan i bagaget (under filtklädseln). Tips: följ över och nederkant av plaststycket så hittar du skruvarna /muttrarna.
Lycka till. H. Sibbo
Lycka till. H. Sibbo
-
Sibbo
- Bilmodell: Skoda Octavia 1,8 TSI
- Kontakt:
Sv:Hur demontera bakkjolen på en octavia kombi 2002
Bakkjolen som du det kallar har skruvar under bakstänkskärmen samt även muttrar på insidan i bagaget (under filtklädseln). Tips: följ över och nederkant av plaststycket så hittar du skruvarna /muttrarna.
Lycka till. H. Sibbo
Lycka till. H. Sibbo