Montering av MDI i Octavia 2010

I detta forum skriver vi om Bilstereo och Multimedia.
panpest
Bilmodell: Skoda Octavia TSI
Kontakt:

Montering av MDI i Octavia 2010

Inlägg av panpest »

Jag undrar om det är någon som har eftermonterat MDI interfacet i en nyare Skoda (Octavia). Detta är ju något som finns som billigt tillval när man nybeställer, men då jag köpte en lagerbil får jag nu montera det själv.

Pratade med en Skoda verkstad, som uppskattade att de skulle debitera 2-2,5 timmar (3200 - 4000:-) för att montera.

MDI box, kabel mm är inhandlat på ebay, och det jag undrar över är hur man tar bort Swing stereon samt täckpanelen och handskfacket utan att förstöra någonting i en annars helt ny bil.
Om någon har en länk till bild dokumentation vore detta jättehoppsan uppskattat.

Tacksam för svar, prylarna ligger och bränner i garaget ;0)

P
bassebas
Bilmodell: Skoda Octavia 1.6 TDI -10 + Skoda Octavia 1.8TSI 160dsg-10
Kontakt:

Sv:Montering av MDI i Octavia 2010

Inlägg av bassebas »

På tyska men bra

http://www.octavia-forum.de/forum/viewtopic.php?f=19&t=47155
panpest
Bilmodell: Skoda Octavia TSI
Kontakt:

Sv:Sv:Montering av MDI i Octavia 2010

Inlägg av panpest »

Ja, bilderna var tydliga, men då min tyska endast räcker till en dryckesbeställning blir det lite gissande. Bortmontering av radio och paneler, inga problem. Inkoppling av kabestam, inga problem. Dock får jag inget ljud i systemet, min iphone könner att den kopplas in till ngt, men endast "CD" dyker upp under media. Skall jag göra bilen strömlös med MDI inkopplat, är det ngn service meny som jag skall gå in i eller vad??
Skriv svar