Problem med verkstaden
-
dissconfused
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
Problem med verkstaden
Har man som konsument några rättigheter angående hur lång tid en verkstad får ta på sig att laga bilen? Min bil skulle blivit klar för en vecka sedan enligt överenskommelse med bilverkstaden. Två dagar efter angiven dag har jag fortfarande inte hört något och kontaktar verkstaden. De säger att bilen blir klar inom ett par dagar men att jag får komma och hämta ut en lånebil. Idag, 5 dagar senare, hade jag fortfarande inte hört något och kontaktade verkstaden. De svarade att både verkstadskillen och servicemannen som hade hand om min bil var sjuka och de visste ingenting om bilen var klar eller inte. Nu får jag helt enkelt avvakta tills dess att de blir friska var svaret jag fick. Problemet är att bilen ska säljas och jag kan inte vänta så mycket längre. Har jag några rättigheter, eller måste jag helt enkelt bara vänta??
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Problem med verkstaden
Har ni en avtalad tid om när bilen ska vara klar så är det avtalsbrott. Svårt att bevisa dock, men prata med konsumentrådgivaren i din kommun.
Oavsett vilket så ska du ha fri lånebil (fria mil), samt avdrag på servicepriset.
Sen hade jag aldrig lämna bilen där igen.
Oavsett vilket så ska du ha fri lånebil (fria mil), samt avdrag på servicepriset.
Sen hade jag aldrig lämna bilen där igen.