Larmet!!
-
anneli112
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Larmet!!
Jag har problem med min Skoda Octavia Sedan. Den har utan orsak börjat larma av sig själv..... Hände imorse igen, ingen är i närheten av bilen förutom Solen =) Va kan vara fel???? Tacksam för ett svar.. MVH Anneli
-
roonta
- Bilmodell: Skoda Octavia Elegance
- Kontakt:
Sv:Larmet!!
Hej!
Kan vara kupe övervaknings sensorn som krånglar,det gjorde den på min octavia...
Kan vara kupe övervaknings sensorn som krånglar,det gjorde den på min octavia...
-
RMH480
- Bilmodell: Skoda Octavia Combi
- Kontakt:
Sv:Larmet!!
Började så hos mig också när jag bytte kupévärmare.
Den nya blåser rakt upp, dvs rätt på sensorn.
Har inte testat än, men tänkte sätta en tejp över sensorn.
Det är några små hål mellan kupébelysningen, vilket lär ska vara för sensorn, som väl då sitter bakom där.
Annars hade jag problem med att det inte gick att stänga av kupésensorn, dvs genom att låsa två gånger med fjärrkontrollen. Vid andra låsningen låstes dörrarna upp igen, men sensorn var fortfarande på. Det berodde på brott i kablarna mellan bilen och dörren.
Den nya blåser rakt upp, dvs rätt på sensorn.
Har inte testat än, men tänkte sätta en tejp över sensorn.
Det är några små hål mellan kupébelysningen, vilket lär ska vara för sensorn, som väl då sitter bakom där.
Annars hade jag problem med att det inte gick att stänga av kupésensorn, dvs genom att låsa två gånger med fjärrkontrollen. Vid andra låsningen låstes dörrarna upp igen, men sensorn var fortfarande på. Det berodde på brott i kablarna mellan bilen och dörren.