AC Problem

I detta forum skriver vi om Skoda Octavia 2.
fotski
Bilmodell: Skoda fabia greenline och octavia 2,0 fsi
Kontakt:

AC Problem

Inlägg av fotski »

Hej alla smarta skoda ägare! =) Har ac problem, det kommer ingen kall luft men det kommer varm..... lämnade in den för felsök-hittade inget fel, full med gas och trycket var bra, läcker inte någonstans, inga felkoder när den kopplades upp på datorn!!!!! Jätte konstigt tyckte min mekaniker... är det någon av er som vet vad felet kan bara?? tacksam för hjälp
uslingen
Bilmodell: Skoda Octavia II RS 2,0 TFSI
Kontakt:

Sv:AC Problem

Inlägg av uslingen »

Jättekonstig mekaniker tycker jag. Han kan säja att trycket är bra men han kan inte säja vad felet är. Byt mekaniker.
Andrej

Sv:Sv:AC Problem

Inlägg av Andrej »

Hej,

Jag hade exakt samma fel på min. Det kom varmluft men ingen kall. Problemet uppenbarade sig enbart när bilen hade stått ett tag ex över natten. Startade jag på morgonen kom det ingen kall luft. Om man dock släckte motorn och startade igen så kom funktionen tillbaka.

Full med gas och trycket var ok. Efter 6 verkstadsbesök tvingade jag verkstaden att byta ut panelen som sitter under radion. Där sitter det diverse sensorer. Efter detta = fullgod funktion! Tur att detta hände medan jag hade garantin var. Kostade 8000 sek att byta ut den.
fotski
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:AC Problem

Inlägg av fotski »

okej, men på min bil kommer det faktist ingen kallluft överhuvetaget-aldrig... bara varmluft. Jag har ju ingen garanti kvar=( kommer det kosta mer än 8 tusen då?
Andrej

Sv:Sv:Sv:Sv:AC Problem

Inlägg av Andrej »

Hej igen,

Hum.. i mitt fall så kände alltså inte bilen av temperaturen per automatik, men satte jag reglaget på kallast så blåste den igång med kalluft. Svårt att säga vad det kommer kosta dig tyvärr. Nu när du säger att det inte kommer någon kalluft alls, vettefasen vad det kan vara.. :|
fotski
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:AC Problem

Inlägg av fotski »

om jag har reglaget på blått(kallt) och blåser ut full effekt så funkar den som en vanlig fläkt i en bil utan ac, jag har climatronic, auto och econ. har jag på auto och econ och ställer in den på 20 greader så funkar den men inte när jag sänker temperaturen till 17 eller 16
5.2 racing
Bilmodell: Skoda Octavia 4x4 2.0 FSI
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:AC Problem

Inlägg av 5.2 racing »

Har en Caddy -05:a som ac:n slutade att fungera på. Slutade med byte av kompressor, kondensorn samt att dom tömde och fyllde systemet. Kostade 10 000:-.

Min svåger hade en Golf V -05:a med exakt samma symptom som dig. Han sålde bilen.
skoda elegance

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:AC Problem

Inlägg av skoda elegance »

econ knappen slår av kylan i klimatanläggningen !!
Sätt den på AUTO !!
fotski
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:AC Problem

Inlägg av fotski »

ja vet. det kommer ingen kall luft ändå! bara "ljummen" luft
Skriv svar