Snälla hjälp! glödstift och kupefläkt

I detta forum skriver vi om Skoda Pick-Up.
Skodamike
Bilmodell: Skoda Pick up 1.9D
Kontakt:

Snälla hjälp! glödstift och kupefläkt

Inlägg av Skodamike »

Hej alla skoda ägare jag har som sagt en pickis 1.9d som jag behöver byta glödstift på , min frågar är hur gör man det enklast? och om man måste ta bort spridarna, måste man lufta då och gärna en beskrivning på hur man gör de .

Sen har min kupefläkt lagt av helt, så jag undrar om någon vert vart den sitter och om det passar från alla skoda felicia och pick up bilar ? Tacksam för svar mvh
ZtruL
Bilmodell: Skoda pickup 1.9D
Kontakt:

Sv:Snälla hjälp! glödstift och kupefläkt

Inlägg av ZtruL »

när jag byter glödstift så skruvar jag bort spridar rören, trångt och bökigt men mycket lättare att byta stiften sen. luftningen är så enkel att du lossar spridarrören medans nån drar på starten, sen eftersom det kommer diesel så skruvar du bara åt dom igen.

fläkten sitter under den där stora plast insuget eller vad jag ska kalla det i motorrummet, lyft den bara rätt upp å har du fläkten där under.

mvh // Mattias
Skodamike
Kontakt:

Sv:Sv:Snälla hjälp! glödstift och kupefläkt

Inlägg av Skodamike »

Tack så jätte mycket för hjälpen kanon info!
En fråga till bara , fläkten funkade idag igen gnisslar lite men funka ändå, så min fråga är kan det var något annat som spökar för den la ju av helt på alla lägen sen funkar den igen ?
estwing
Bilmodell: Skoda pick up 1,9d
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Snälla hjälp! glödstift och kupefläkt

Inlägg av estwing »

Har haft samma problem! Jag tog bort den och kollade på kolena, de var bra sen tog jag och gjorde ren den med elektronikrengöring på sprayflaska och smörjde med låsspray! Går som en klocka igen!
MVH Frank
Skodamike
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Snälla hjälp! glödstift och kupefläkt

Inlägg av Skodamike »

tack för tipset nu är den tyst och går fint fläkten..
Skriv svar