Då var man här igen,
Nu till frågan, mitt batteri var kast så jag startade upp bilen med en booster laddare, sen när jag lätt bilen stå igång tändes airbag lampan, jag har haft loss minusen och bytt till ett helt nytt batteri och bilen laddar som den ska men varför tändes airbag lampan och hur släcker jag den igen.. mvh
Airbagen
-
Skodamike
- Bilmodell: Skoda Pick up 1.9D
- Kontakt:
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Sv:Airbagen
[quote]Då var man här igen,
Nu till frågan, mitt batteri var kast så jag startade upp bilen med en booster laddare, sen när jag lätt bilen stå igång tändes airbag lampan, jag har haft loss minusen och bytt till ett helt nytt batteri och bilen laddar som den ska men varför tändes airbag lampan och hur släcker jag den igen.. mvh[/quote]
Den tändes säkert av spänninsfallet när du startade med boostern. Testa att låta bilen vara spänningslös under natten. Annars felkodsinstrument.
Nu till frågan, mitt batteri var kast så jag startade upp bilen med en booster laddare, sen när jag lätt bilen stå igång tändes airbag lampan, jag har haft loss minusen och bytt till ett helt nytt batteri och bilen laddar som den ska men varför tändes airbag lampan och hur släcker jag den igen.. mvh[/quote]
Den tändes säkert av spänninsfallet när du startade med boostern. Testa att låta bilen vara spänningslös under natten. Annars felkodsinstrument.
-
Skodamike
- Bilmodell: Skoda Pick up 1.9D
- Kontakt:
Sv:Sv:Airbagen
tack så mycket för snabbt svar!