Hej,jag tänker montera en motorvärmare på min felicia.Är det ngn som har ngn erfarenhet o vet om Calix el. Defa är bäst?
Defa värmare skulle monteras i slangen till kylaren. Har aldrig hört detta innan o blev lite skeptisk till att det skulle fung. bra.
Calix skulle monteras som vanligt i blocket.
Tacksam för svar!
Mvh/ Fredrik
Motorvärmare??
-
fredde75
- Bilmodell: Skoda felicia pickup 1,3
- Kontakt:
-
Haagbard
- Bilmodell: Pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Motorvärmare??
Jag hade valt en värmare i blocket.
Igår så startade inte min pickup trots idoga försök (glödstift?), efter bara 45 minuter med motorvärmare (Defa i blocket) så tvärstartade den.
Undrar om en slangvärmare kunnat vara lika effektiv?
Inte för att det är mycket till jämförelsematerial, men jag har en slangvärmare på min 52 år gamla traktor, där blir kylaren ordentligt varm, men cirkulation in i motorn är det sämre med.
Igår så startade inte min pickup trots idoga försök (glödstift?), efter bara 45 minuter med motorvärmare (Defa i blocket) så tvärstartade den.
Undrar om en slangvärmare kunnat vara lika effektiv?
Inte för att det är mycket till jämförelsematerial, men jag har en slangvärmare på min 52 år gamla traktor, där blir kylaren ordentligt varm, men cirkulation in i motorn är det sämre med.
-
fredde75
- Bilmodell: Skoda felicia pickup 1,3
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Motorvärmare??
Hej,tack för ditt svar.Jag tycker oxå att det verkar bättre.Du hade en defa som monterades i blocket? Vet du var du köpte den o isf priset? Tacksam för svar. Mvh/Fredrik
-
Haagbard
- Bilmodell: Pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Motorvärmare??
Nej jag vet inget om det, den satt där när jag köpte bilen för drygt fem år sedan, troligtvis har den suttit där sedan bilen var ny.
Denna sida var lite svårtydd, men nog verkar vanlig blockvärmare finnas att få:
http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?merke=SKODA&modell=FELICIA&type=2&lang=2&ndid=
Denna sida var lite svårtydd, men nog verkar vanlig blockvärmare finnas att få:
http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?merke=SKODA&modell=FELICIA&type=2&lang=2&ndid=