Höja och sänka stol

I detta forum skriver vi om Skoda Octavia.
Tank
Bilmodell: Skoda Octavia 1.8T
Kontakt:

Höja och sänka stol

Inlägg av Tank »

Hej.
Ny här på forumet Har köpt mig en octavia 1.8t -01 och känner mig nöjd med det köpet.

Har en fråga ang. höj och sänk funktionen på förarstolen. Passargerarstolen går att sänka och höja till sina maxlägen. På förarstolen går det bara att "pumpa" 2 steg åt vart håll. Den verkar ha fastnat på något mellanläge. Någon som har någon ide vad man kan gör åt detta. Har sökt på nätet men ej hittat något.
Steeldragon
Bilmodell: Skoda Oktavia RS1
Kontakt:

Sv:Höja och sänka stol

Inlägg av Steeldragon »

Kolla under stolen så inte vajern sitter fel. Du kan oxå ta av stolen. På skenorna som stolen löper i sitter det plastskydd. skruva av dom, sen under stolen i framkant sitter det 2 st m8 (10 nyckel). dom skruvar du av, sen är det bara att skjuta stolen bakåt tills den är lös. GLÖM INTE KOPPLA BORT -POLEN PÅ BATTERIET INNAN !!! Sitter förmodligen airbagar i stolarna. Vik stolen bakåt så ser du vajern. Prova och flytta vajern och smörj den. Kan hjälpa.
Bäverhanne
Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
Kontakt:

Sv:Sv:Höja och sänka stol

Inlägg av Bäverhanne »

Slå inte på tändningen heller. Typ för att flytta bilen, utan att sätta tillbaks och koppla in stolen. Då får du felkod på airbagen. Gjort det misstaget själv =)
Tank
Bilmodell: Skoda Octavia 1.8T
Kontakt:

Sv:Sv:Höja och sänka stol

Inlägg av Tank »

Tack för snabba svar.
Jag ska prova detta. Ska bara ha loss plastsargen som sitter runt stolen först och hitta ett varmt ställe att vara på, då vinter är på besök igen. Vore lite surt att behöva köpa en ny stol bara för att denna funktion inte funkar.
Steeldragon
Bilmodell: Skoda Oktavia RS1
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Höja och sänka stol

Inlägg av Steeldragon »

Du behöver inte ta bort den sargen för att fälla stolen och titta på vajern.
Skriv svar