hejsan har mig en Octavia 4x4 tdi -00..
har ingen stor erfarenhet av varken skoda eller tdi´sar. så kanske någon som kan hjälpa mig .
när jag gasar iväg och turbon börja ladda på så hörs det ett pysande/"rasslande" ljud. och ibland så känns ett litet effekt minskning. ( detta händer inte alltid men näst intill ) .
tankarna mina går runt och känns som det kanske skulle vara någon packning som läker ut när turbon ladda upp i ett viss tryck?.
sitter även någon slags ventil vid insugnings delen EFTER turbon just innan själva motorn, kan det kanske vara den som öppnar sig i förtid ? antar att den sitter där som en "säkerhets ventil" om trycket skulle bli för högt ??. kanske kan vara den som är boven i de hela?.
kan även nämna att bilen är chippad om det kan vara till någon hjälp.
kanske finns någon här som vet vad felet kan vara?. kanske något som bruka villa jävlas på skoda, turbo, packningar, "ventiler" ?
Mvh
skoda tdi , HJälp
-
skoda_pj
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
Gr1pen
- Bilmodell: Skoda Octavia Scout TDI -07
- Kontakt:
Sv:skoda tdi , HJälp
Jag hade liknande symptom och då visade det sej att det var en slang till laddlyftkylaren som var sprucken. Detta resulterade också att instrumentpanelen indikerade motorstyrningsfel. Efter byte av slang försvann det helt och allting blev bra.