hasplåt

I detta forum skriver vi om Skoda Octavia 2.
Skriv svar
axion
Bilmodell: Skoda octavia 2
Kontakt:

hasplåt

Inlägg av axion »

Hej
Jag är på jakt efter en hasplåt i plåt eller liknande hårt material. den ska stå pall för en del med andra ord. jag har hört med bilfirmor i stan och de har inte någon orginaldel i plåt, enbart plast. jag har hittat en plåt från märket koy sheriff för ca 2000 kr, lite dyrt för en bockad plåtbit tycker jag. någon som vet om något annat?
i bildelsbasen har jag sökt på hasplåtar och får fram att det finns men det står på material plast/plåt, vad är det egentligen för material?
finns det någon plåt som sitter som tillbehör på scouten som passar min vanliga octavia?
sitter någon med en färdig ritning får ni gärna skicka den ifall det blir tillverkning i egen regi.
tacksam för svar
Theo
Bilmodell: Skoda octavia 4x4 elegance
Kontakt:

Sv:hasplåt

Inlägg av Theo »

Den borde finnas som originaltillbehör har det på min 4x4 (octy1)har varit på en hel del äventyr med den o plåten är helt ovärdelig.Jag tror inte den är speciellt billig,men hör med Skoda.Klart du måste ha en på Scouten!
Theo
Kontakt:

Sv:Sv:hasplåt

Inlägg av Theo »

Såg nu att du inte har scout....men det är ju samma bil så spelar ingen roll.
Bäverhanne
Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
Kontakt:

Sv:hasplåt

Inlägg av Bäverhanne »

Dålig väg paketet innehåller väl hasplåt? Då borde det gå att beställa från skoda?
klingen
Bilmodell: Skoda Octavia II
Kontakt:

Sv:Sv:hasplåt

Inlägg av klingen »

Bäst o lättast(i vikt) torde väl bli o bocka o skära till en "durkplåt" i aluminium...finns säkert att köpa på Ahlsell eller Tibnor!

Kan ju inte kosta mer än en femhundring kan tro!
Theo
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:hasplåt

Inlägg av Theo »

Ja precis dålig väg paket är vad jag har.Durkplåt kan ju funka men undrar om inte den bucklas lättare?vet inte men original tål mycket.Sedan ska den fästas,även med original så blir det en hel del borrande då det inte är samma som plasten.
uslingen
Bilmodell: Skoda Octavia II RS 2,0 TFSI
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:hasplåt

Inlägg av uslingen »

Det bästa du kan göra e nog att förstärka den plastbit du redan har. Limma fast en bit plåt och förstärk infästningarna m.m. så blir det nog bra.
Herrn
Bilmodell: Skoda octavia
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:hasplåt

Inlägg av Herrn »

Kan tala om att jag kollade på hasplåt på toveksbil dom ville ha 2200 för själva plåten sedan skulle det till monteringsdetaljer och montering dom trodde mellan tummen och pekfingret 4000, jag ringde till mekonomen en fd skoda verkstad och frågade vad dom skulle ha 995 monterat och klart, frågade om det var samma som hasplåt som toveks monterade och dom svarade ja
Theo
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:hasplåt

Inlägg av Theo »

Det var inte lite skillnad du!Lönar sig att kolla runt.För mig skilde det
1000:- när jag skulle byta "original"batteri.
hundbil
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:hasplåt

Inlägg av hundbil »

vart och vilken butik var det? vet du fabrikat på hasplåten eller någon leverantör?
Skriv svar