Skit i låset
-
fuge1975
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Skit i låset
Min Skoda Octavia från 03 verkar ibara vara öppnad med dosan för alla dörrar verkar vara fulla med skit. Nyckeln går in 3 cm endast typ. Vad skall man smörja det med? Någon som har några bra råd. Sökte lite bland trådarna men dom var lite inaktuella.
-
fyramyra
- Bilmodell: Skoda 4+4
- Kontakt:
Sv:Skit i låset
blir nog svårt att smörja för att få detta bra...kanske får ta isär...om du får ordning på låset kan jag i fortsättningen rekommendera vapenolja på sprayburk från Biltema..det ska funka bra ända till -50 grader,vilket vi hoppas ska slippa:)grafitpulver o grafitolja t.ex blir till sist stelnat i klumpar,så det är inget att rekommendera...det kan vara det som är orsaken till att nyckeln inte går i...mest troligt är väl förstås att nyckeln sällan varit brukad...jag använder min bil nästan varje dag,och minst en gång i veckan använder jag nyckeln..du får börja med det när du får i ordning låset...skriv gärna hur det har löst sig..lycka till..!!!
-
segelflyg_anders
- Bilmodell: Skoda Octavia 1.8T
- Kontakt:
Jag hade samma problem och öste på med 5-56, väntade-lirkade-mer 5-56-lirka lite till och sedan släppte det.
/Anders P
/Anders P
-
segelflyg_anders
- Kontakt:
Jag hade samma problem och öste på med 5-56, väntade-lirkade-mer 5-56-lirka lite till och sedan släppte det.
/Anders P
/Anders P
-
segelflyg_anders
- Kontakt:
Hade samma problem, 5-56 lite tålamod och lirkande så släpper det. Använd nyckeln regelbundet så slipper du detta alltför vanliga problem.
/Anders P
/Anders P
-
fuge1975
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Skit i låset
Köpte en burk låsolja hos låssmeden och drog i så nu funkar förardörren iallafall. Bagageluckan däremot verkar kräva mera spray. men nu tar jag mig in iallafall.