Hej är det någon som har monterat in slutsteg och högtalare i bilen?
Jag vet inte vart jag ska dra kabeln till motorutrymmet och batteriet... hittar inget hål någonstans som jag kan nyttja. Trodde att det skulle finnas ett hål där cupévärmarsladden skulle sitta (om man hade en) måste jag borra och i så fall var? Supertacksam för svar =) Kajsa
Sladd dragning!
-
kajsavarg6
- Bilmodell: Skoda octavia
- Kontakt:
-
Conny63
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
Sv:Sladd dragning!
Vet inte hur Oktavian ser ut men jag har dragit under bilen både i mina tidigare bilar och nuvarande Fabian.
Det är oftast enklast (speciellt för mig som kör med grov kabel) och hyr man tvätthall med lyft så går det på drygt 1 timma.
Det brukar finnas befintlig genomföring antingen under baksätet eller vid hjulhuset, kabeln dras i ”robotslang” (Klarar du dig med 20mm finns 402129 från Jula).
Kabeln bundas fast vi sidan av ”avgassystemplåten-värmeskyddet”.
Det är oftast enklast (speciellt för mig som kör med grov kabel) och hyr man tvätthall med lyft så går det på drygt 1 timma.
Det brukar finnas befintlig genomföring antingen under baksätet eller vid hjulhuset, kabeln dras i ”robotslang” (Klarar du dig med 20mm finns 402129 från Jula).
Kabeln bundas fast vi sidan av ”avgassystemplåten-värmeskyddet”.
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sladd dragning!
Det finns en del genomföringar i torpedväggen du kan nyttja. Då kommer kabeln in bakom pedalerna under instrumentpanelen. Sen lägger du dem under mattan längs tröskellådan hela vägen bak, lågnivå på en sida och matning på den andra sidan.