Ljudisolering
-
rikhal
- Bilmodell: Skoda Superb Combi
- Kontakt:
Ljudisolering
Hej
Jag undrar om någon provat att förbättra ljudisoleringen i nya superben? Jag har en 2011 superb kombi och tycker att det är lite mkt däckbuller från den. Vindsus är helt i sin frånvaro, men som sagt däckbullret tycker jag är lite störande. Kan iof bero på att vi har usla vägar i sverige.
Har tittat runt lite, och funderar på att prova butylmattor i ljulhusen. men det känns lite för svårt då jag inte har så mkt verkyg eller garage.
Såg däremot att utrymmet för reservljulet är oisolerat och funderat på att isolera där.
någon som har tips om åtgärder.
I övrigt superbt nöjd med bilen. Brorsan säljer Audi på nybilssidan och han är imponerad av bil/pris förhållandet...
Jag undrar om någon provat att förbättra ljudisoleringen i nya superben? Jag har en 2011 superb kombi och tycker att det är lite mkt däckbuller från den. Vindsus är helt i sin frånvaro, men som sagt däckbullret tycker jag är lite störande. Kan iof bero på att vi har usla vägar i sverige.
Har tittat runt lite, och funderar på att prova butylmattor i ljulhusen. men det känns lite för svårt då jag inte har så mkt verkyg eller garage.
Såg däremot att utrymmet för reservljulet är oisolerat och funderat på att isolera där.
I övrigt superbt nöjd med bilen. Brorsan säljer Audi på nybilssidan och han är imponerad av bil/pris förhållandet...
-
fyramyra
- Bilmodell: Skoda 4+4
- Kontakt:
Sv:Ljudisolering
de flesta som skrivit om problem med buller o vägljud,brukar skriva att det beror på mer på att däcken är orsak till detta..efter byte till annat däckfabrikat har det ofta löst sig...
-
Jolund
- Bilmodell: Skoda Superb combi greenline 11
- Kontakt:
Sv:Sv:Ljudisolering
Och hur stora och breda hjulen är också, 18" är jäkligt snyggt men inte särskilt bra på ngt iförhållande till t.ex 16". Tänker vattenplaning, ljudnivå, stötighet, pris, livslängd
-
skallie
- Bilmodell: Karoq Sportline 4x4
- Kontakt:
Sv:Ljudisolering
[quote]Hej
I övrigt superbt nöjd med bilen. Brorsan säljer Audi på nybilssidan och han är imponerad av bil/pris förhållandet...[/quote]
Jag har täckt bagagegolvet och reservhjulsbaljan i min Octavia med 3mm butylmattor men det blev ingen märkbar skillnad.
I övrigt superbt nöjd med bilen. Brorsan säljer Audi på nybilssidan och han är imponerad av bil/pris förhållandet...[/quote]
Jag har täckt bagagegolvet och reservhjulsbaljan i min Octavia med 3mm butylmattor men det blev ingen märkbar skillnad.
-
unclejack
- Bilmodell: Skoda Octavia 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Ljudisolering
Byt däck så blir det bättre men fortfarande är upphängningen av drivlinan rätt stum och ljuden från vägen går upp i karrossen.
/Magnus
/Magnus
-
rikhal
- Bilmodell: Skoda Superb Combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Ljudisolering
Tack för all feedback
jag har standard 17" med pirelli däck, kan vara en idé att kanske byta däck i stället, men i så fall så kör vi slut på dem först. någon som vet vilka däck som man bör spana in?
jag har standard 17" med pirelli däck, kan vara en idé att kanske byta däck i stället, men i så fall så kör vi slut på dem först. någon som vet vilka däck som man bör spana in?
-
frogus
- Bilmodell: Superb + Roomster
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Ljudisolering
Jag har Superb -11 med Pirelli däck på p7 cinturato...de däcken är inte direkt kända för att vara tysta eller speciellt komfortabla...har tom klagats på just detta i tester som däcket har varit med i.
Goodyear Efficencygrip skulle man visst ha om man var ute efter komfort har jag för mig. Och det däcket vann nog årets s-däcks tester överlag.
Goodyear Efficencygrip skulle man visst ha om man var ute efter komfort har jag för mig. Och det däcket vann nog årets s-däcks tester överlag.
-
Wikiskodia
- Bilmodell: Skoda Superb Combi 2.0 tdi 170 Dsg
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ljudisolering
Prøv Hancook v12 evo ! Veldig bra dekk ! Har god erfaring med disse dekkene !
-
K-n.I.Röfvén
- Bilmodell: Aldrig mer Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ljudisolering
Hankock anses väl vara riktigt usla Kinesiska skitdäck!
Michelin Energy brukar rulla ganska tyst och komfortabelt...
Michelin Energy brukar rulla ganska tyst och komfortabelt...
-
Wikiskodia
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ljudisolering
Nei Hancook er fra korea og er kvalitets dekk ! Vet mange superb eiere i UK også har prøvd v12 evo dekkene med gode tilbake mld !
-
Wikiskodia
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Ljudisolering
Nei Hancook er fra korea og er kvalitets dekk ! Vet mange superb eiere i UK også har prøvd v12 evo dekkene med gode tilbake mld !