Bromslamps symbolen lyser!!!
-
LoudNproud
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
Bromslamps symbolen lyser!!!
Hej har ett skumt el-fel, Bromslamps symbolen lyser inne på instrumentpanelen när bilen är igång, bromsarna tar precis som vanligt och det finns Bromsvätska i behållaren.
Var o krabblade med tändningslåset här om dagen o då råkade jag komma åt med plus kabeln på tändningslåsets hölje så det blixtrade till lite snabbt, hade även ur dom flesta kablarna ur tändningslåset pga glapp i tändningslåset mm mm....
Men efter att jag satt tillbaka alla kablarna så uppkom detta fel med Bromslamps symbolen som lyser ständigt, irriterande som faaan. Vad göra???
Säkringar som gått? felkoppling??
Någon som har något litet tips?
MVH// Mike
Var o krabblade med tändningslåset här om dagen o då råkade jag komma åt med plus kabeln på tändningslåsets hölje så det blixtrade till lite snabbt, hade även ur dom flesta kablarna ur tändningslåset pga glapp i tändningslåset mm mm....
Men efter att jag satt tillbaka alla kablarna så uppkom detta fel med Bromslamps symbolen som lyser ständigt, irriterande som faaan. Vad göra???
Säkringar som gått? felkoppling??
Någon som har något litet tips?
MVH// Mike
-
LoudNproud
- Kontakt:
Sv:Bromslamps symbolen lyser!!!
Inte någon som har någon gissning ens?
-
micke67
- Bilmodell: Skoda Octavia RS (Såld)
- Kontakt:
Sv:Sv:Bromslamps symbolen lyser!!!
Kan vara så att du kopplat någon kabel fel kanske!?
Det kan även vara så att det ligger ett fel i felminnet efter din kortslutning.
Normalt brukar ju ABS-lampan att tändas när något fel har blivit "uppsnappat"...
Det kan även vara så att det ligger ett fel i felminnet efter din kortslutning.
Normalt brukar ju ABS-lampan att tändas när något fel har blivit "uppsnappat"...
-
LoudNproud
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Bromslamps symbolen lyser!!!
Har ju ingen abs, provade även att koppla ur -polen 1 dygn.
Någon som vet hur man nollar felkoder?
Någon som vet hur man nollar felkoder?
-
fyramyra
- Bilmodell: Skoda 4+4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Bromslamps symbolen lyser!!!
det är inte så att bromsbeläggen helt enkelt börjar bli tunna?då piper det första gången och tänds en GUL lampa..som sedan lyser tills beläggen är bytta..så hade jag på min octavia..Men du har väl möjligen en RÖD lampa som är tänd,eller..??det verkar ju ha uppkommit i samband med ditt pillrande... Men är det gul lampa som lyser,då har jag svaret här ovan.. kan ju säga att det finns särskilda belägg för ett sånt byte,men det går ju med "vanliga" också,men då får man brygga över,så lampan slocknar..detta var bara en extra information..om nån tänkt sig byta belägg...
-
LoudNproud
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Bromslamps symbolen lyser!!!
Har svårt att tänka mig att min lilla Pickis är försedd med sådana bromsar, tror mer o hoppas på att det är någon slags felkoppling, eller säkring som gått. ska snart ut o kika på det. tänkte bara som sagt om någon visste, eller hade vart med om liknande.
-
fyramyra
- Bilmodell: Skoda 4+4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Bromslamps symbolen lyser!!!
japp..skriv gärna igen hur det har gått..det kan ju bli vägledande för oss andra också,om man skulle råka ut för detta..lycka till nu..!!
-
LoudNproud
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Bromslamps symbolen lyser!!!
Haj haj haj!!
Det var såhär att jag satt en av kablarna på fel plats, även om jag tyckte jag var GRYMT noggran med att ta ut en kabel i taget. Som tur är har farsan en likadan så kollade på hans =)
Slut på denna tråd.....
Det var såhär att jag satt en av kablarna på fel plats, även om jag tyckte jag var GRYMT noggran med att ta ut en kabel i taget. Som tur är har farsan en likadan så kollade på hans =)
Slut på denna tråd.....