Fuktigt under gummimatta

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
MarkoJ
Bilmodell: Skoda Fabia 1.2HTP 2003
Kontakt:

Fuktigt under gummimatta

Inlägg av MarkoJ »

Hej!

Jag är en nybliven ägare till en Fabia kombi 03:a. Jag har märkt att det har varit lite fuktigt på mornarna under gummimattan bakom passagerarstolen. Det har inte regnat ute men det har varit väldigt fuktigt ute på nätterna. Tar man bort mattan så torkar det fort upp, jag har provat att plocka bort gummimattan några nätter och då har det inte varit fuktigt alls på golvet. Problemet finns inte på några andra platser i bilen. Nån som har några teorier om vad som händer just på bakom passagerarstolen? Jag kanske måste leta efter läckor i dörrarna?
Bäverhanne
Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
Kontakt:

Sv:Fuktigt under gummimatta

Inlägg av Bäverhanne »

kanske blir kondens i innerdörren som sedan rinner ned på mattan. Om du imte har gummimattan på hinner det troligen torka då det är en liten mängd.
Testa att spola runt dörren med högtryck och se om det kommer in fukt.
Finns en del om hur fukten kommer in. Vanligast är; otillräcklig mångd silikon i mellandörren, otät dörrlist, igenkorkad avrinning i botten av dörren.
Men börja ,med att spola så att du vet om du har problem...
Millstone

Sv:Sv:Fuktigt under gummimatta

Inlägg av Millstone »

Ett känt fel på gamla fabian, är en tätning inne i dörrarna. Det gjorde ingen recall, utan man fick stöta på själv. Det var dock främst bakdörrarna som detta inträffade på. Jag fick bytt list på alla fyra dörrar pga konstaterat läckage.
Skriv svar