Hej, har en Skoda Octavia combi 2007 med två cigarettändaruttag, ett fram och ett i bagageutrymmet.
Köpte en GPS och försökte koppla in den, men då fungerar inte uttaget fram. Kontakten fastnar inte. Känns som att den liksom inte klickar och sitter där, utan mer som att den inte passar. Bak däremot fastnar den direkt och fungerar perfekt. Det borde väl vara samma sorts uttag?
Kan det vara säkringen eller tror ni att det är något mekaniskt fel?
Cigarettändaruttag fungerar ej
-
TS
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Sv:Cigarettändaruttag fungerar ej
På min Passat var det så att om man aktiverade barnlåset för fönsterhissarna så fungerade inte uttaget. Däremot borde den ju fastna i vilket fall, inget skräp som ligger i uttaget då?
-
TS
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
Sv:Sv:Cigarettändaruttag fungerar ej
Barnlåset hade ingen inverkan på cigguttaget i min bil tyvärr. Det är stendött fortfarande. Det är lite skräpigt i uttaget, men inte så mycket att det borde påverka. Jag ska kika på säkringen ikväll om den är hel eller inte. När jag mätte spänningen i uttaget så visade den 0. Men tack för dina idéer.
-
JohnJohn
Sv:Sv:Sv:Cigarettändaruttag fungerar ej
Det sitter en "klämma" längst ner i uttaget, oftast är det så att den blir utböjd så man måste klämma ihop den för att den ska gripa fast ordentligt i kontakten. Glöm inte att ta ut säkringen först.
-
MG
- Bilmodell: Skoda Octavia 1.8 TSI DSG7
- Kontakt:
Sv:Cigarettändaruttag fungerar ej
Jag hade problem med cig uttaget på min gamla bora,säkringen gick hela tiden.Det visade sig att en gammal tioöring hamnat i botten på uttagetoch kortslöt.