Hej!
Har precis beställt en Yeti. Det verkar ju som en riktigt bra bil om man ska tro alla recensioner/videos m.m..
Exteriört valde jag färgen cappuccino beige. Tycker den är riktigt fin, så där är jag 100% säker.
Till saken hör att jag har fram till v7 att göra ändringar i beställningen, och jag kan bara inte bestämma mig för svart eller beige läder. I-landsproblem, ja visst. Men att slänga ut 280 000 SEK, och sen inte var helt nöjd är inget alternativ för mig iaf.
Så jag undrar om någon sett den beige färgen i verkligheten (min säljare hade ingen bil med den färgen inne). Ser det snyggt ut? De bilder jag kunde hitta ser riktigt bra ut på vissa, och för j-t på andra. Som exempel så ser den här bilden bra ut enligt mig:
http://www.skoda.nl/modellen/yeti/uitvoeringen/elegance.aspx
(välj interiör och välj gobi sand). Men jag ser att de delat upp A-stolpen med svart nedtill och vitt upptill. På andra bilder ser det annorlunda ut? Vad får man egentligen? Det är elegance-paketet jag pratar om alltså.
Bilder på begagnade Yeti med läderklädsel ser ibland lite solkiga ut, och lädret är väldigt veckat på sitsen. Någon med erfarenhet om hur det håller sig i längden?
Alternativet är svart läder, för läder ska det bli. Tycker läder är snyggt, och också lätt att hålla rent (när smutsen väl hamnar där). Men lite råd och tips för er som vet vore till hjälp. Gärna lite bilder om någon hittat något. Stort tack på förhand! Sollar in mig bland er Yeti-ägare i mars om allt går som det ska! God Jul!
MVH Erik
Yeti med skinnklädsel
-
the_jagular
- Bilmodell: Skoda Yeti
- Kontakt:
-
GUP
- Bilmodell: Skoda YETI
- Kontakt:
Sv:Yeti med skinnklädsel
hej!
jag har en Yeti i den färgen sedan 2 år. Återkommer till dig med mailade foton,
så fort jag har tvättat av bilen. Lilla bensinaren. 7växlad DSG-låda, var tvungen att välja automat eller 4-hjulsdrift, svårt, då jag innan kört BMW 525 iAX av äldre modell.
Helnöjd, har kört c:a 4000mil, det enda som irriterar lite är ganska hög bensinförbrukning vid farter 100-140, snål som attan 70-90.
Får kanske skrivas på kontot skåpmodell?
mvh/Gunnar
jag har en Yeti i den färgen sedan 2 år. Återkommer till dig med mailade foton,
så fort jag har tvättat av bilen. Lilla bensinaren. 7växlad DSG-låda, var tvungen att välja automat eller 4-hjulsdrift, svårt, då jag innan kört BMW 525 iAX av äldre modell.
Helnöjd, har kört c:a 4000mil, det enda som irriterar lite är ganska hög bensinförbrukning vid farter 100-140, snål som attan 70-90.
Får kanske skrivas på kontot skåpmodell?
mvh/Gunnar
-
kerstin@heed.se
- Kontakt:
Sv:Yeti med skinnklädsel
Skulle inte välja svart, Det blir väldigt svart!
Vi valde bort läder pga priset, men ville fortfarande inta ha svart
inredning. Då är ALLT svart, instrumentbräda dörrsidorså. Det fick bli beige då blev övrig inredning/stolar tvåfärgad. Vi gillar det.
Tänk på att du bör rengöra lädret minst en gång om året, skärskilt förarstolen.
För övrigt är vi mycket nöjd med vår Yeti.
Det finns väldigt mycket tillbehör till liten penning, köpte tex 4 stänkskydd för 320:-!!!!! lätta att montera... förhoppningsvis blir den lite mindre smutsig än tidigare!
inredning. Då är ALLT svart, instrumentbräda dörrsidorså. Det fick bli beige då blev övrig inredning/stolar tvåfärgad. Vi gillar det.
Det finns väldigt mycket tillbehör till liten penning, köpte tex 4 stänkskydd för 320:-!!!!! lätta att montera... förhoppningsvis blir den lite mindre smutsig än tidigare!
-
the_jagular
- Kontakt:
Sv:Sv:Yeti med skinnklädsel
[quote]Skulle inte välja svart, Det blir väldigt svart!
Det finns väldigt mycket tillbehör till liten penning, köpte tex 4 stänkskydd för 320:-!!!!! lätta att montera... förhoppningsvis blir den lite mindre smutsig än tidigare![/quote]
Jag har nog valt till allt jag kan tänka mig. Som du säger så får man extremt mycket extra för lite pengar. Det var därför jag föll för den. Har kollat på en stor mängd bilalternativ, och de är "billiga" i grundutförande. Men så fort du lägger till allt du vill ha så sticker de iväg långt mycket mer i pris än Yetin med samma utrustningsnivå.
Jag tror med ditt/era svar att jag känner mig säker på den beige läderinredningen. Tänkte samma sak att svart blir för svart, som du säger.. Tack så mycket för svaren! =)
MVH Erik
Det finns väldigt mycket tillbehör till liten penning, köpte tex 4 stänkskydd för 320:-!!!!! lätta att montera... förhoppningsvis blir den lite mindre smutsig än tidigare![/quote]
Jag har nog valt till allt jag kan tänka mig. Som du säger så får man extremt mycket extra för lite pengar. Det var därför jag föll för den. Har kollat på en stor mängd bilalternativ, och de är "billiga" i grundutförande. Men så fort du lägger till allt du vill ha så sticker de iväg långt mycket mer i pris än Yetin med samma utrustningsnivå.
Jag tror med ditt/era svar att jag känner mig säker på den beige läderinredningen. Tänkte samma sak att svart blir för svart, som du säger.. Tack så mycket för svaren! =)
MVH Erik