Huvdämpning+skyddsplåt
-
GUP
- Bilmodell: Skoda YETI
- Kontakt:
Huvdämpning+skyddsplåt
Någon som har kompletterat huven med en ljuddämpande isolering samt i efterhand monterat en skyddsplåt under motorn?
Tror att det är standard på dieselmodellerna, det gör nog inte så stor förminskning av bullernivån i bilen, det komer nog från hjulupphängningarna, men någon liten nytta kanske det har.
Köpa delarna på VAG?
mvh/Gunnar
Tror att det är standard på dieselmodellerna, det gör nog inte så stor förminskning av bullernivån i bilen, det komer nog från hjulupphängningarna, men någon liten nytta kanske det har.
Köpa delarna på VAG?
mvh/Gunnar
-
skallie
- Bilmodell: Karoq Sportline 4x4
- Kontakt:
Sv:Huvdämpning skyddsplåt
Monterade VAG's ljudämpningsmatta på motorhuvens insida och Biltemas ljuddämpningsplattor på bagagegolvet i min Octavia 1.8 TSi -11 men det blev knappt någon skillnad. Motorn hörs inte så mycket men vägljudet är högt på grov asfalt.
-
hombre de nieve
- Bilmodell: Skoda Yeti
- Kontakt:
Sv:Sv:Huvdämpning skyddsplåt
Hej,
Jag monterade in huvdämpningen in min 1.2 tsi bara därför att det såg så fult ut utan och för att behålla värmen lite bättre i motorrummet från den klena blockvärmaren. Märks dock ingen skillnad på ljudet inne i kupén, men kanske ngt tystare utanför. Det ser dock betydligt snyggare ut när man öppnar huven och kostnaden var ju lite på Superskoda.com
Jag monterade in huvdämpningen in min 1.2 tsi bara därför att det såg så fult ut utan och för att behålla värmen lite bättre i motorrummet från den klena blockvärmaren. Märks dock ingen skillnad på ljudet inne i kupén, men kanske ngt tystare utanför. Det ser dock betydligt snyggare ut när man öppnar huven och kostnaden var ju lite på Superskoda.com
-
fyramyra
- Bilmodell: Skoda 4+4
- Kontakt:
Sv:Huvdämpning skyddsplåt
[quote]Någon som har kompletterat huven med en ljuddämpande isolering samt i efterhand monterat en skyddsplåt under motorn?
Köpa delarna på VAG?
mvh/Gunnar[/quote]är inte skyddsplåt under motorn standard på Yeti??
Köpa delarna på VAG?
mvh/Gunnar[/quote]är inte skyddsplåt under motorn standard på Yeti??
-
GUP
- Bilmodell: Skoda YETI
- Kontakt:
Sv:Sv:Huvdämpning skyddsplåt
Kostar extra!
-
fyramyra
- Bilmodell: Skoda 4+4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Huvdämpning skyddsplåt
okej..konstigt på en sån typ av bil..min octy 4WD-04 har också skyddsplåt,men vet ej om det är original..innan jag köpte den har den rullat inom hemtjänsten ute i "bushen" några mil från där jag bor..kanske därför det är skyddsplåt under,eller..???
-
emilsson
- Bilmodell: Skoda Yeti
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Huvdämpning skyddsplåt
Skyddsplåtar är standard på 4x4 modellerna, kostar extra på 2wd, iaf på modellår 2012.
-
Huggar´n
- Bilmodell: Skoda Yeti 4wd
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Huvdämpning skyddsplåt
Skyddsplåt ersattes av termoplast hösten 2010. årsmod-11
Min bil fick utbytt till plåt eftersom det stod stålplåt i kontraktet.
Kostade annars ca 4000+ 1 timmes montering.
Min bil fick utbytt till plåt eftersom det stod stålplåt i kontraktet.
Kostade annars ca 4000+ 1 timmes montering.