Oktavias pacemaker la av i dag
-
Pfaff!
- Bilmodell: Skoda Octavia & Fabia
- Kontakt:
Oktavias pacemaker la av i dag
Hennes bultande hjärta är en TDI, så det behövs lite resurser. Någon som har erfarenhet av Biltemas AGM-batterier? Det blir till tt skaffa ett nytt i morgon.
-
Pfaff!
- Bilmodell: Skoda Octavia & Fabia
- Kontakt:
Sv:Oktavias pacemaker la av i dag
Jaha.
Då får jag väl svara mig själv. Köpte o monterade in sagda batteri i går. Trots att yttermåtten på Biltemas AGM-batteri (80AH) är lika originalbatteriet, vill sig inte säkringshållare o dammkåpa låta sig monteras rätt, fast med lite mer våld än nödvändigt ska det nog gå bra. Lustigt nog rekommenderar Biltema det lite kortare 70 AH-batteriet för bilmodellen, men det skiljer inte på höjden...
Jag delar gärna med mig av min erfarenhet framöver - det gamla batteriet höll i endast 9 år, så jag förväntar mig ett bättre resultat av detta! :)
Då får jag väl svara mig själv. Köpte o monterade in sagda batteri i går. Trots att yttermåtten på Biltemas AGM-batteri (80AH) är lika originalbatteriet, vill sig inte säkringshållare o dammkåpa låta sig monteras rätt, fast med lite mer våld än nödvändigt ska det nog gå bra. Lustigt nog rekommenderar Biltema det lite kortare 70 AH-batteriet för bilmodellen, men det skiljer inte på höjden...
Jag delar gärna med mig av min erfarenhet framöver - det gamla batteriet höll i endast 9 år, så jag förväntar mig ett bättre resultat av detta! :)
-
fyramyra
- Bilmodell: Skoda 4+4
- Kontakt:
Sv:Sv:Oktavias pacemaker la av i dag
i min instruktionsbok står det att man ska byta batteri efter 6 år..det är en Octavia m.bensinmotor..det batteriet är väl mindre än dieselbatteriet.. jag bytte,för batteriet var mycket dåligt..så sett stämde det.. på min Volvo p 1800 köpte jag Volvo originalbatteri,som blev svagt efter 2 år!!nästa jag köpte håller än..efter 7 år..under samma körförhållanden.. det verkar vara varierande kvalitet på samma fabrikat...