Jag tycker det är fantastiskt irriterande att min bil i autoläge är totalt svart i dagsljus. Det är helt ok att den är mörk bak-så är ju nya lagen, men folk blinkar och pekar när bilen inte ens tänder parkering/positionsljusen fram dagtid.
Jag VET att det går att få den att tända halvljuset, men jag sparar gärna på xenonlampor, kurvfunktion, zoom-motorer och sådant under dagtid.
Vet någon en lösning? Går det programmera hos Skoda-verkstaden? Jag har INTE dubbla lampor i dimljusen.
Har funderat på att sätta ett inverterat relä kopplat till 2 poslampor inborrade i dimljusen, så att den drar relät när bilen startar, och släpper när den stängs av. Då lyser det iallafall när bilen är igång, och det ska ju lysa fram när bilen går. Alltid. Helst.
Helt svart i dagsljus autoläge
-
daso76
- Bilmodell: Skoda Superb 4x4
- Kontakt:
-
mazze
- Bilmodell: Skoda Superb
- Kontakt:
Sv:Helt svart i dagsljus autoläge
Hej!
Precis samma frågeställning som jag har i inlägget innan här, och enligt Skoda Malmö så går det inte att ändra, något som jag tvivlar starkt på!
Precis samma frågeställning som jag har i inlägget innan här, och enligt Skoda Malmö så går det inte att ändra, något som jag tvivlar starkt på!
-
daso76
- Bilmodell: Skoda Superb 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Helt svart i dagsljus autoläge
Då bygger jag nåt eget. Tack för svaret iallfall. / David