Hej!
vet att många har skrivit om liknande problem. men iaf. får jag inte ut något direkt från det!
jag har en pickup 1.3 -00 som gått 10.400 mil och för någon dag börja problemet, när bilen ståt och blivit kall (över natten/eller några timmar) och jag ska starta den vill den inte starta direkt, när jag kollat lite under huven och kört startmotorn ett tag så hoppar han igång till slut (hostar lite) . och när den går igång ryker det lite, sen är den normal och går som vanligt, hänt ett flertal gånger.
sitter det backventil på soppaslangen någonstans eller kan den ta luft någonstans. eller har någon något bra tips
Mvh Niklas
seg startad
-
Grycksbo
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
Malte
- Bilmodell: Skoda Yeti 4wd Experiens
- Kontakt:
Sv:seg startad
Läs av felcoder. Har du tur så finns en cod på kylvätsketempgivaren, bara att byta den om så är fallet.
-
Grycksbo
- Kontakt:
Sv:Sv:seg startad
Hej! jag ska in med den i morgon (fredag) så ska vi kolla om det finns några felkoder.
-
Grycksbo
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:seg startad
jag hittar inte uttaget för att kolla felkoder. vart ska det sitta om det finns något ? ska det finnas på -00:or ?
-
Malte
- Bilmodell: Skoda Yeti 4wd Experiens
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:seg startad
Till höger under handskfacket.
-
Grycksbo
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:seg startad
ja där var det ju :) han jag skulle till hade åkt på semester. men kommer tillbaks nästa vecka så då får han kolla.
-
Grycksbo
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:seg startad
jag fick låna en givare, en likadan skoda men det vart inte bättre. måste man nollställa datorn innan ? och vad är det för skillnad på blå och gul ring ? köper man en ny så ska den ersätta alla 3 olika färger tydligen ? och den andra givaren vissar samma temp som den första