kallödning bakom instrument..

I detta forum skriver vi om Skoda Octavia.
fyramyra
Bilmodell: Skoda 4+4
Kontakt:

kallödning bakom instrument..

Inlägg av fyramyra »

Skoda har ju problem med kallödning,kombiinstrument...från vilken årsmodell är problemet borta?
Malte
Bilmodell: Skoda Yeti 4wd Experiens
Kontakt:

Sv:kallödning bakom instrument..

Inlägg av Malte »

Som jag uppfattat det, finns problemet 1997-2000.
fyramyra
Kontakt:

Sv:Sv:kallödning bakom instrument..

Inlägg av fyramyra »

okej..tackar..på det andra forumet sa en att han fått greja med detta fel på Octy ända till årsm. -09 och han tror det kan förekomma på nyare också..men det blev väl bättre på Octy 2,skrev han.. hursomhelst,så tror jag att de medvetet inte förbättrar såna saker,eftersom Skoda inte skulle få förtjänst för verkstadsbesöken... det är dåligt om det skulle vara så att de inte lyckats få bukt med detta,så jag tror många fel finns i bilar medvetet... som t.ex dålig jordning,mankerande elhissar o annat,som är lika dåligt nu som för över 10 år sen...själv har dock min octy klarat sig bra..
Malte
Bilmodell: Skoda Yeti 4wd Experiens
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:kallödning bakom instrument..

Inlägg av Malte »

;-) att dom medvetet skulle bygga in fel i bilar. Du är för rolig fyramyra. Volvos problem med instrumenten (att helljusdioden slocknar)är det också medvetet inbyggt tror du ?
fabbe1
Bilmodell: Skoda Fabia
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:kallödning bakom instrument..

Inlägg av fabbe1 »

Jag tror inte heller på medvetet inbyggda fel, man tar hellre en viss procent med fel än att försöka konstruera en felfri bil som skulle bli otroligt dyr, min Golf TDI -96 gick 24000 mil med väldigt lite fel, däremot tjänar verkstäderna mycket på dessa återkommande servicar, min Fabia -11 har nu gått 2800 mil det har kostat mig två olje och filter byten för ca: 300:- per gång summa 600:- när man gör det själv.
Tony
fyramyra
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:kallödning bakom instrument..

Inlägg av fyramyra »

[quote];-) att dom medvetet skulle bygga in fel i bilar. Du är för rolig fyramyra. Volvos problem med instrumenten (att helljusdioden slocknar)är det också medvetet inbyggt tror du ?[/quote]

möjligt..en helt felfri bil ger ju inga verkstadsbesök... och varför kommer inte i så fall Skoda (Volvo) på orsaken efter alla år?Såpass duktiga är de väl på att lokalisera fel...nej,så länge bilar dras med samma fel år efter år kan vi nog räkna med att det är medvetet,ja.... återigen,varför blir inte bilarna bättre?Det skulle de ju bli normalt sett..
fabbe1
Bilmodell: Skoda Fabia
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:kallödning bakom instrument..

Inlägg av fabbe1 »

Men jag tycker nog att dom blir bättre, men med alla dessa elprylar som finns så blir det naturligtvis större risk för fel. så för den som klarar sig utan infällbara backspeglar och orkar veva ner rutorna för hand har ju mindre saker som kan krångla.
Tony
Skriv svar