Hej! Airbag-lampan lyser och jag funderar på att införskaffa en bluetooth-dongel för att läsa ut felkoden. Är det någon som har erfarenhet av dongle+android-mobil?
Mvh, Alexander
Diagnostik på mobilen
-
awitte
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
Jimmy Nilsson (nisse76)
Sv:Diagnostik på mobilen
Sent svar men kanske någon har nytta av det ändå. Mitt tips är Carista OBD2 app från Google Play. Uppgraderade till pro package via själva appen och då kunde jag rensa mina felkoder, T.ex en lysande airbag lampa som jag orsakade själv genom att montera bort handskfacket utan att fimpa strömmen först.
Häls / Jimmy
Häls / Jimmy
-
eilsys
- Bilmodell: Octavia2
- Kontakt:
Sv:Diagnostik på mobilen
Jag köpte en Bluetotth ODBII dongel op DX.com men den var tydligen av en lite äldre typ så den klarar inte min OctaviaII -06a .. i min passat 3bg -04a funkar den dock.
Har provat lite olika Android mjukvara men bara "gratisversioner". Torque verkar bra men lite onödigt trixigt GUI.
Har provat lite olika Android mjukvara men bara "gratisversioner". Torque verkar bra men lite onödigt trixigt GUI.
-
adandersson
Sv:Sv:Diagnostik på mobilen
Jag tog kontakt med verkstaden. Mekanikern utläste att det var sido airbagen på förarsätet som inte fungerade korrekt. Felet var skoda sjukan. Det är att kabeln till airbagen i förarsätet är snålt tilltagen och då inte tål att man för fram och tillbaka sätet. Så blir det om förare av olika länder ska köra bilen.Ps jag tyckte det var viktigt att kontrollera detta så det ej var frågan om airbagen i ratten samt att den inte skulle kunna utlösas utan anledning.