Hackar ock rycker

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
bersman
Bilmodell: Skoda fabia
Kontakt:

Hackar ock rycker

Inlägg av bersman »

Hallå!
Tänkte kolla här om de fanns någon som har haft samma problem som mig med bilen. Den har börjat hacka å rycka och blivit ganska motorsvag. Kom två dagar efter att ja bytt servopump men tycker inte de ska ha med saken att göra. Startar ja bilen när den har stått länge så går den som den ska ca 1km sen börjar problemet. Sökte här på forumet å fick de till att vara temp givaren så bytte den idag utan resultat. Tänkte se om någon kan ge mig något tipps annars får ja lämna in å kolla felkoder. Känna lite som den inte får nog med diesel
bersman
Kontakt:

Sv:Hackar ock rycker

Inlägg av bersman »

Köpte mig en vagcom läsare på biltema och fick felkod 18076 som tydligen var el fel till spridaren på 3:e cylindern. Det var därför bilen ryckte å misstände. Det var bara att skruva loss kamaxel kåpan å lossa kontakten till spridaren å göra rent å sätta tillbaka. Bilen fungerar som den ska nu men beställer å byter spridar kablarna. Väldigt enkelt att fixa om någon undrar å tar nog inte längren än 30min :)
bersman
Kontakt:

Sv:Sv:Hackar ock rycker

Inlägg av bersman »

[quote]Köpte mig en vagcom läsare på biltema och fick felkod 18076 som tydligen var el fel till spridaren på 3:e cylindern. Det var därför bilen ryckte å misstände. Det var bara att skruva loss kamaxel kåpan å lossa kontakten till spridaren å göra rent å sätta tillbaka. Bilen fungerar som den ska nu men beställer å byter spridar kablarna. Väldigt enkelt att fixa om någon undrar å tar nog inte längren än 30min :)[/quote]

Lägger till att de är en 1.9tdi (atd)
Malte
Bilmodell: Skoda Yeti 4wd Experiens
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Hackar ock rycker

Inlägg av Malte »

Tack för återkopplingen.
Kul att få svaret på ett löst fel. Sällsynt på detta forum !
Skriv svar