elhissar v fram

I detta forum skriver vi om Skoda Superb.
linda hudik
Bilmodell: Skoda Superb
Kontakt:

elhissar v fram

Inlägg av linda hudik »

Trasiga elhissar v fram .bilen från 2011 hur länge gäller elektronik garantin !.troligtvis är det kabelhärvan i dörren för inge säkring har gått sönder .gäller garantin om man har lagat det själv ??
Malte
Bilmodell: Skoda Yeti 4wd Experiens
Kontakt:

Sv:Sv:elhissar v fram

Inlägg av Malte »

Förstår inte fullt ut vad du frågar om, men om du lagat felet själv så lär du inte få någon ersättning för det.
Om du menar att du tidigare lagat felet själv o din lagning har gått sönder igen så lär du ej heller få någon ersättning.
Fråga din skodaverkstad så får du svar om någon goodwill åtgärd är möjlig !
linda hudik
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:elhissar v fram

Inlägg av linda hudik »

Hej Malte ja jag blev tvungen att laga felet själv en fre kväll .Annars går det inte att låsa bilen ..Problemet var att kabelhärvan i bilens dörr hade gått av 12V och Jord.alltså att ingenting på bilens vänstra sida fungerar ..funderade sedan om jag sabbat någon elektronic garanti pga att jag lagade dessa trasiga kablar själv ... kanske ett problem att skoda har att kabel härvorna tvinnar sig någon som vet ?? // Super B
martini
Bilmodell: Skoda Octavia
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:elhissar v fram

Inlägg av martini »

Fick samma problem på min -11 efter 9500 mil.
det hade gått in vatten och blivit en enda sörja i kabelstammen.
4800:- gick det på hos skoda.
linda hudik
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:elhissar v fram

Inlägg av linda hudik »

Fick du ut något på någon sorts garanti tänker på goodwill 8e bilen jag köper på bilmetro hudiksvall !! Byter nog sort på bil snart subaru verkar bra
stormjacke
Bilmodell: Skoda Felicia
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:elhissar v fram

Inlägg av stormjacke »

Skoda verkar fortfarande inte ha något bra isoleringsmaterial till sina kablar.. Verkar konstigt att de inte lär sig använda något som håller tätt från vatten.. Samma fel fanns ju på Fabian som Sambons morfar har.. en 2001 års modell. Hmm, nya bilar ja vad säger man..
Skriv svar