Hej .
Undrar om någon kan hjälpa mig med dessa konstiga problem.
Bilen är en Skoda Octavia 1,8 TSI 2008.
Det är så här att jag kan inte kan starta min bil efter att den har stått parkerade i en vecka .
Efter att ha bytt till ett nytt batteri som är större och starkare , men det resulterade i samma problem .
Jag har också fått nytt fel efter batteribytet . Nu kan jag inte öppna den bakre vänstra fönster hissen ordentligt . Att trycka upp så går den ner och vice versa . Nu kan man inte öppna fönstren med fjärrkontrollen som tidigare. Innan kunde man kan öppna eller stänga med fjärren .
Jag har gjort en del tester på batteriet och det har resulterat i att bilen drar ungefär 0,22 volt per dag . Så om jag ställer bilen med fulladdat batteri på 12,77 volt så jag får 12.55volts 24 / h senare.
Vill även tillägga att batteriet laddas fint på 14.4v av generatorn.
Efter att ha gått igenom alla säkringar i bilen och dem är hela och fina.
Har denna modell några kända fel med detta ?
Vill även påpeka att jag har kopplat bort det nya batteriet i 24 timmar och problemet har kvarstått.
Kanske något relä som skall byttas?
Tack på förhand.
Batteri och el problem.
-
@JjE
- Bilmodell: Skoda Octavia 2
- Kontakt:
-
adandersson
Sv:Batteri och el problem.
Koppla en amperemeter mellan plus på batteriet och anslutningen till batteriet( obs amperemetern ska kopplas i serie och ej parallellt).
Nu kan du se om du har någon tjuvström finns. Har varit med om att radion urladdat batteriet på 2-3 dygn.
Nu kan du se om du har någon tjuvström finns. Har varit med om att radion urladdat batteriet på 2-3 dygn.