Hej! Upplever att min Skoda Octavia 2 kombi (uttagen 2010-01-22) förbrukar alltför många glödlampor. Har bytt ut ett flertal och senast igår bytte jag ut ett bromsljus bak, plus ytterligare en lampa bak samt ett halvljus. Skodan jag hade innan denna bytte jag inte en enda lampa på under 3 års tid. Sämre kvalité i de lampor som levererades med "nya" bilen? Jag är inne på att det kan vara ett el-fel i grunden för igår när jag bytte den trasiga halvljuslampan och vred om tändningen slutade den andra att fungera. Jag tog då hem den "trasiga" lampan och tillförde 12v till den, och den tändes.
Jag har en tanke att lämna in bilen till verkstad (Berners) för att de ska få kontrollera ev. felkoder och göra en översyn. Har sett att det finns en kabel, som jag tror är en jordkabel, i motorutrymmet som inte är ansluten. Tänkte att de ska få börja med att se var den hör hemma. Den egentliga frågan är väl. Tror ni att det är värt 1300 kr för att lämna in den, kan man hitta något kring ev. el-fel genom att kontrollera felkoder?
Trasiga lampor. El-fel?
-
r0ger
- Bilmodell: Skoda Octavia II Combi
- Kontakt:
-
fabbe1
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
Sv:Trasiga lampor. El-fel?
Man kan misstänka att du har för hög spänning (volt) enkelt att kolla med en voltmätare med motorn igång, att en lampa inte funkar i bilen men när du testar den och den lyser kan vara fel i lamphållaren.
-
r0ger
- Bilmodell: Skoda Octavia II Combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Trasiga lampor. El-fel?
Ska testa. Tack!
-
fyramyra
- Bilmodell: Skoda 4+4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Trasiga lampor. El-fel?
Hade så på en Merca....då var det laddreläet som var orsaken...bilen laddade 18 volt på tomgång!!Det pajade en lampa av varierande sort varannan dag i stort sett..