motorlampan..

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
fabbe2wd
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

motorlampan..

Inlägg av fabbe2wd »

Jaha.då började motorlampan lysa i sin gula fina färg. In på analys där man konstaterade mager bränsleblandning . Det kunde tydligen ha många orsaker. lååång felsökning om man vill få ordning på problemet. det kan tydligen ha många orsaker till den felkoden ( bensin azq simos 3pe mt/at
fabbe2wd
Kontakt:

Sv:motorlampan..

Inlägg av fabbe2wd »

[quote]Jaha.då började motorlampan lysa i sin gula fina färg. In på analys där man konstaterade mager bränsleblandning . Det kunde tydligen ha många orsaker. lååång felsökning om man vill få ordning på problemet. det kan tydligen ha många orsaker till den felkoden ( bensin azq simos 3pe mt/at[/quote] Glömde ju säga 1,2 http 63 hk
fabbe2wd
Kontakt:

Sv:Sv:motorlampan..

Inlägg av fabbe2wd »

[quote][quote]Jaha.då började motorlampan lysa i sin gula fina färg. In på analys där man konstaterade mager bränsleblandning . Det kunde tydligen ha många orsaker. lååång felsökning om man vill få ordning på problemet. det kan tydligen ha många orsaker till den felkoden ( bensin azq simos 3pe mt/at[/quote] Glömde ju säga 1,2 http 63 hk[/quote] Min fråga är ju givetvis, är jag ensam om detta fel?
kusinfrans
Bilmodell: Skoda Fabia
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:motorlampan..

Inlägg av kusinfrans »

Jag hade en Skoda Fabia 1,2 -04 där motorlampan började lysa vid ca 8000 mil. Jag hade in den och de bytte allt möjligt men lampan tändes alltid efter ett tag. Bilen gick dock lika bra som vanligt. På märkesverkstaden sa de att det "nog"var lambdasonden som var slut och måste bytas och det skulle kosta 14 000. Till slut ledsnade jag på deras gissningslekar och struntade i att den lyste. Åkte bara in och släckte lampan innan besiktning (där den alltid klarade alla värden) och körde påstod vanligt. Sålde den förra året då den gått drygt 16 000 mil u.a. och den rullar än.
Skriv svar