Har en Octavia Combi-08 1.6Mpi manuell.
När jag ligger på landsvägen i jämn fart så kommer först lite vibrationer som sedan ökar och sedan slutar de helt, ca 2 sekunder senare hörs ett klick under instrumentpanelen. Hela cykeln tar ca 20 sekunder typ, när den börjar vibrera och jag släpper på gasen försvinner vibrationerna direkt. Efter några mils körning återkommer samma fenomen. Bilen går felfritt i stan och inga felmeddelande finns. Bilmetro och flera verkstäder ser ut som frågetecken när jag förklarar fenomenet och har inga svar.
Vibrationer
-
Mikael1965
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
etanol
- Kontakt:
Sv:Vibrationer
Har den rullat långt?
Gällande vibrationerna som kommer med ökad acceleration, är visserligen en klassiker med skev drivaxel som då brukar sluta tvärt då man släpper på gasen. Kan även då ofta bero på dåligt med fett i inre drivknut.
Men detta förklarar i så fall inte heller klickandet under panelen,,
Känns så med din beskrivning det inte klockrent som drivaxel problem heller,, kan förstå att verkstäderna står frågande till fenomenet...
Gällande vibrationerna som kommer med ökad acceleration, är visserligen en klassiker med skev drivaxel som då brukar sluta tvärt då man släpper på gasen. Kan även då ofta bero på dåligt med fett i inre drivknut.
Men detta förklarar i så fall inte heller klickandet under panelen,,
Känns så med din beskrivning det inte klockrent som drivaxel problem heller,, kan förstå att verkstäderna står frågande till fenomenet...
-
Mikael1965
- Kontakt:
Sv:Sv:Vibrationer
Jag slog i 1 flaska K-Sprit och en STP Injector Cleaner, efter detta upphörde det underliga fenomenet.
-
Mikael1965
- Kontakt:
Sv:Vibrationer
Jag slog i 1 flaska K-Sprit och en STP Injector Cleaner, efter detta upphörde det underliga fenomenet.