Elstolen förare

I detta forum skriver vi om Skoda Superb.
Uisgeba
Bilmodell: Superb
Kontakt:

Elstolen förare

Inlägg av Uisgeba »

Hej!

Ny på detta forum och även ny Skoda ägare👍

Men jag har ett litet problem. Vi (jag och min sambo) har ägt våran Skoda Superb 2.0 tdi 4x4 -11 sedan i oktober, allt har fungerat klockrent! Men just ikväll så skulle min sambo hoppa in i bilen och fara å handla. När hon trycker på ”1” där hennes inställning på först stolen ligger så händer ingenting. Då kör hon fram stolen manuellt och kör iväg. Efter en liten stund så börjar stolen ställa in sig själv medan hon kör! Jag provar själv när hon kommer hem och det händer ingenting när jag tryckte på knapparna och när jag kör så ställer den om sig själv till ett annat läge.

Vad kan vara fel och hur åtgärdar men det?

Tacksam för svar👍🙂
Bilmeken
Bilmodell: Yeti
Kontakt:

Re: Elstolen förare

Inlägg av Bilmeken »

Konflikt med nyckeln kanske. Prova med den andra nyckeln. Har haft samma problem med en el-stol på Yeti.
Superb2016
Bilmodell: Skoda Superb 2016
Kontakt:

Re: Elstolen förare

Inlägg av Superb2016 »

På min bil hade stolen tappat bort stolens ändlägen vilket fick till följd att inga minnesknappar fungerade. Lösningen var att köra stolen i alla ändlägen och hålla kvar knappen i ändläge i någon sekund. Dvs längst fram, längst bak, längst upp osv. Där bilen saknade ändläge kvitterade den med ett pling. Efter detta fungerade minnesknapparna igen.
Skriv svar