Demontera hastighetsmätare?
-
Riddler
- Bilmodell: Skoda Octavia RS -02, Nissan 300ZX -90 & Peugeot 405 Mi16 -91
- Kontakt:
Demontera hastighetsmätare?
Tjena,
Jag har lite planer för hastighetsmätarkonsollen i min RS men skulle behöva lite tips om hur man på bästa sätt demonterar den? Det är alltså hela "huset" jag ska ut med. Några tips så man inte tabbar sig?
Kanske någon som har tillgång till verkstadsmanualen och kan faxa de sidorna till mig. Vore kanon isåfall!
Jag har lite planer för hastighetsmätarkonsollen i min RS men skulle behöva lite tips om hur man på bästa sätt demonterar den? Det är alltså hela "huset" jag ska ut med. Några tips så man inte tabbar sig?
Kanske någon som har tillgång till verkstadsmanualen och kan faxa de sidorna till mig. Vore kanon isåfall!
-
Riddler
- Kontakt:
Sv:Demontera hastighetsmätare?
Ingen som vet????
-
SkodaAnte
- Bilmodell: Volvo 855R :(
- Kontakt:
Sv:Sv:Demontera hastighetsmätare?
Jo jag har till och med en beskrivning på det... men inte här just nu... får vänta till imorgon så ska jag se om jag hittar den... vad ska du göra?
Mvh
Andreas
Mvh
Andreas
-
tiger
- Bilmodell: Skoda Octavia Rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Demontera hastighetsmätare?
jag skulle oxså vilja veta hur man tas loss.
-
SkodaAnte
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Demontera hastighetsmätare?
Har inte varit i verkstan ännu men jag tror den ligger där någonstans. =)
Mvh
Ante
Mvh
Ante
-
Riddler
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Demontera hastighetsmätare?
Låter super, väntar med spänning ;)
-
Riddler
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Demontera hastighetsmätare?
Andreas hittat beskrivningen än eller?
Jag ska göra en större ombyggnation av konsollen, eller rättare sagt så är planerna så iaf.
Jag ska göra en större ombyggnation av konsollen, eller rättare sagt så är planerna så iaf.
-
SkodaAnte
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Demontera hastighetsmätare?
Japp... efter mycket letande så hittade jag den tillslut, i fel verkstad =)
Den är på engelska så jag skriver rakt av för jag är rädd att min översättning kan bli fel =)
1. Position the steering wheel towards the driver and as far down as possible. Remove the upper covers for switches on the steering column after loosening the 2 cross-head screws. Remove the two screw caps(above in the covering) with a pointed object and unscrew the torx screws(TX 20).
2. Only for 8/96 - 7/98: Remove the remaining 7 torx screws in the air outlet grille with a narrow screwdriver.
3. Pull out the covering by applying light downward pressure.
4. Unscrew the 2 torx screws used to fix the control panel insert into place.
5. Cautiously pull out the control panel insert, but not so far that no plugs become loose, please consult a Skoda garage for safety reasons.
6. Push out all 8 catches(4 on top, 2 on the side, 2 below) on the plexiglass covering.
7. During reconstruction, you should first insert all 8 catches and then click the plexiglass cover into position. Push the control panel insert into the attachment below and then into the attachment above.
Det var allt vad som står på den jag har. Glöm inte att torka bort fingeravtryck från plexiglaset annars får du göra om det igen =)
tro mig jag vet.
Det är väldigt krångligt speciellt att förstå beskrivningen, men efter lite mixtrande så lyckas man. =)
Lycka till!
Mvh
Andreas
Den är på engelska så jag skriver rakt av för jag är rädd att min översättning kan bli fel =)
1. Position the steering wheel towards the driver and as far down as possible. Remove the upper covers for switches on the steering column after loosening the 2 cross-head screws. Remove the two screw caps(above in the covering) with a pointed object and unscrew the torx screws(TX 20).
2. Only for 8/96 - 7/98: Remove the remaining 7 torx screws in the air outlet grille with a narrow screwdriver.
3. Pull out the covering by applying light downward pressure.
4. Unscrew the 2 torx screws used to fix the control panel insert into place.
5. Cautiously pull out the control panel insert, but not so far that no plugs become loose, please consult a Skoda garage for safety reasons.
6. Push out all 8 catches(4 on top, 2 on the side, 2 below) on the plexiglass covering.
7. During reconstruction, you should first insert all 8 catches and then click the plexiglass cover into position. Push the control panel insert into the attachment below and then into the attachment above.
Det var allt vad som står på den jag har. Glöm inte att torka bort fingeravtryck från plexiglaset annars får du göra om det igen =)
tro mig jag vet.
Det är väldigt krångligt speciellt att förstå beskrivningen, men efter lite mixtrande så lyckas man. =)
Lycka till!
Mvh
Andreas
-
SkodaAnte
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Demontera hastighetsmätare?
Är det nåt ni undrar över så bara fråga.
Mvh
Ante
Mvh
Ante
-
Riddler
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Demontera hastighetsmätare?
Finemang, då ska jag nog lösa det. Ska bli spännande att se resultatet sen....om det lyckas vill säga......
-
SkodaAnte
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Demontera hastighetsmätare?
Du får visa vad du gjort sen. =)
-
Riddler
- Kontakt:
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Demontera hastighetsmätare?
Självklart, om jag lyckas åtminstone....annars kommer det ligga en post med Hastighetsmätare köpes! ;)
-
RSi mannen
jag tog ur min hastighetsmätare o allting på ca en halvtimme...jättelätt...bryt bara inte sönder nått.....den lossnar om alla skruvar är borta....kom ihåg att varvräknare o hastighetsmätaren sitter på ett kretskort....
RSi mannen
RSi mannen
-
SkodaAnte
- Kontakt:
Jag hade aldrig min ute jag satte bara in milotecs rostfria maskering för instrumenten, så jag hade inte hela borta.
Men är det inte risk att startspärren låser sig om man är där o skruvar?
Mvh
Ante
Men är det inte risk att startspärren låser sig om man är där o skruvar?
Mvh
Ante