Har en liten undran om det är någon som haft samma problem som jag och lyckats löst det.
Problemet är att bakre torkaren inte torkar hela rutan utan missar en fläck mitt på rutan i överkant.
Jag har en RS combi men har hört folk med vanlig combi som har samma problem.
Ett ganska så litet men ändå lite irriterande fel. Kanske det finns nån speciell torkare man ska andvända eller nått annat knep man prova.
Annars tror jag att jag klarat mig från de flesta vanliga fel man hört folk haft, det enda jag räkat ut för är att stolarna fransat sig lite men jag ska in och bråka lite om det imorgon.
Vindrutstorkare bak
-
Egghead
- Bilmodell: Octavia Combi
- Kontakt:
-
DanielP
Sv:Vindrutstorkare bak
Du har fel vindrutetorkare bak. Bosch har stämplat några torkare fel så att det står att de passar till Skoda Octavia Combi fastän de inte gör det.
-
mille
- Bilmodell: Octavia RS+Superb 1.8T
- Kontakt:
Sv:Sv:Vindrutstorkare bak
jag har samma problem, fanns där redan med orginal torkaren och likaväl med nuvarande biltema torkare.
Lite irriterande, precis som gnälljudet om gärna dyker upp lite då o då... (menar inte tjejens:)
Lite irriterande, precis som gnälljudet om gärna dyker upp lite då o då... (menar inte tjejens:)
-
johanaberg
- Bilmodell: Octavia Combi Ambiente
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Vindrutstorkare bak
Samma irritationsmoment här med orginalbladet. Vet nån vems torkare som kan tänkas ha rätt form?
-
Egghead
- Bilmodell: Octavia Combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Vindrutstorkare bak
Tror jag ska ta och kolla om det finns någon som funkar bättre då.
Misstänkte att det var nånting sånt eftersom torkaren har tagit i takvingen lite grann dessutom.
Hoppas man inte får den som är fel då bara igen så det blir samma sak igen.
Misstänkte att det var nånting sånt eftersom torkaren har tagit i takvingen lite grann dessutom.
Hoppas man inte får den som är fel då bara igen så det blir samma sak igen.