Xenon

I detta forum skriver vi om Skoda RS.
eagle
Bilmodell: Skoda Octavia
Kontakt:

Xenon

Inlägg av eagle »

Tjena! Bara undra om nån vet om hjulen eller dess tillbehör har överhuvudtaget nåt med att xenon ljuset på min bil inte fungerar. Det är nämligen så att på DinBil i södertälje vägrar dom byta mitt vänstra xenon ljus på grund av att jag har sänkt bilen med säkningsfjädrar och dom är ju inte original. Alltso jag försöker få xenonet bytt på garantin men dom vägrar som sagt och skyller på att det har med säkningen att göra, så undrar om nån vet om det stämmer?

//Eagle
jensa
Bilmodell: Cupra R
Kontakt:

Sv:Xenon

Inlägg av jensa »

Vad är det som felar då?

Det ända som xenonet har med hjulen att göra är ett stag till länkarmen i vänstraframhjulshus för nivåjusteringen,Här kanske dom har nått å säga om det är den som inte funkar som den ska.

Om det är Pga att det inte lyser så kan dom ta sig i brasan för det har absolut inget med nån sänkning att göra.

Med vänliga hurtsar från jensa :)
eagle
Bilmodell: Skoda Octavia
Kontakt:

Sv:Sv:Xenon

Inlägg av eagle »

Mm det e ju lyset som inte fungerar, nivå staget är det inget fel på, är just lyset som fungerar ibland och ibland inte, ibland funkar det om man sätter på tändningen ett par gånger men ibland inte alls.

//Eagle
mikael.andersson
Bilmodell: Porsche Boxster
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Xenon

Inlägg av mikael.andersson »

Ring till Skodas kundtjänst dom brukar kunna få fart på deom : 036-348997
dwd
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Xenon

Inlägg av dwd »

det där var jag inne och fixade för en månad sedan, Vaaaanligt fel, testa en annan skoda verkstad,
RSR

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Xenon

Inlägg av RSR »

Prova Skoda i Bromma. De verkar inte bry sig om trim etc.
Skriv svar