var ute och körde igår när ett mullrande ljud uppstod lät som att jag kapat ljud dämparen.
Saktar ner och då upphörde ljudet.
Varvade utan missljud rullade utan missljud bromsade utan ljud.
MEN när jag har växel i och kör då mullrar det (låter rätt ballt).
Alltså inget missljud förutom när jag har växel i och kör framåt.
Tog en tur idag och då var det inga problem. Var med om detta för ca ett år sedan men det upphörde snabbt och jag glömde bort problemet men nu är jag orolig igen.
Vet någon eller tror någon??
Konstigt ljud från bilen
-
lagneRS
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
-
mikael.andersson
- Bilmodell: Porsche Boxster
- Kontakt:
Sv:Konstigt ljud från bilen
Växellådslager?
-
ruoh
Sv:Sv:Konstigt ljud från bilen
Frågan kan kanske låta underlig, men körde du i kraftig 'blöta' ?
Jag har upplevt samma fenomen då jag fått in för mycket vatten under bilen. Har dock ingen susning om vad det är som låter......
Men vissa ting är bara att acceptera. Oljudet upphör ganska fort om man håller sig ifrån vattenfyllda hjulspår.
Jag har upplevt samma fenomen då jag fått in för mycket vatten under bilen. Har dock ingen susning om vad det är som låter......
Men vissa ting är bara att acceptera. Oljudet upphör ganska fort om man håller sig ifrån vattenfyllda hjulspår.
-
mogwai
- Bilmodell: Skoda Octavia kombi 1.8t
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Konstigt ljud från bilen
jag får samma asballa grej om det snöat mycket =)
det finns en gammal tråd om detta, och vi konstaterade väl att det hamnade *smuts*snö*annat* emellan avgasröret o nåt annat så blir det vibrationer .. och det känns som man har 500 pollar under huven =)
det finns en gammal tråd om detta, och vi konstaterade väl att det hamnade *smuts*snö*annat* emellan avgasröret o nåt annat så blir det vibrationer .. och det känns som man har 500 pollar under huven =)
-
The Fashionist
- Bilmodell: Cykel: Push Elit
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Konstigt ljud från bilen
JAg VET vad det är, låter som värsta mullret..... Har varit inne 4 ggr nu för åtgärder på det....ARGH
Enkelt problem, aluminiumplåtarna som skyddar underredet från avgassystemet kommer i vibrationer vid mkt låga varv, ibland på tomgång och ibland på 1an, jag har inte hört det vid normal körning ivf...
På min verkstad drog dom åt plåtarna som är mkt mjuka med org. fastsättning, typ mjuk skruvplatta. De är otillräckliga för ljudet uppstår efter en månad igen. Lär fan skriva till Skoda snart för min verkstad kan inte fixa det ivf.... snUft.
Alu.plåtarna skyddar för HETTA....
Enkelt problem, aluminiumplåtarna som skyddar underredet från avgassystemet kommer i vibrationer vid mkt låga varv, ibland på tomgång och ibland på 1an, jag har inte hört det vid normal körning ivf...
På min verkstad drog dom åt plåtarna som är mkt mjuka med org. fastsättning, typ mjuk skruvplatta. De är otillräckliga för ljudet uppstår efter en månad igen. Lär fan skriva till Skoda snart för min verkstad kan inte fixa det ivf.... snUft.
Alu.plåtarna skyddar för HETTA....
-
lagneRS
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Konstigt ljud från bilen
Tack för alla svar!!!!
Ja om man kör i mycket blöta så slår vattnet upp i hjulhuset.
Tror inte det är växellådan mm men kanske....
Var med om det senast förra vintern så det är troligt att det är ALU plåtarna skall till Din Bil i bromma i morgon och prata med dem..
Garantin gick ut för en vecka sedan.............
Men ingen service inget kaffe för dessa grabbar....
He He He lite makt har man
Ja om man kör i mycket blöta så slår vattnet upp i hjulhuset.
Tror inte det är växellådan mm men kanske....
Var med om det senast förra vintern så det är troligt att det är ALU plåtarna skall till Din Bil i bromma i morgon och prata med dem..
Garantin gick ut för en vecka sedan.............
Men ingen service inget kaffe för dessa grabbar....
He He He lite makt har man