Är det någon som har denna "GAS ALPHA62" i sin bil.
passar dom
är dom bättre??
Draco
Brl
-
Draco
- Kontakt:
-
mogwai
- Bilmodell: Skoda Octavia kombi 1.8t
- Kontakt:
Sv:Sv:Brl
hmm skrev svar tidigare idag måste blivit nåt fel =)
............
Det bästa är ju om du provlyssnar dom själv ... värsta med ljudprodukter är ju att dom låter väldigt olika i olika miljöer.
sen är ju smaken som baken, alla tycker olika
Att vissa saker låter SKITBRA i ex butiken alt i en liten golf som poppar som inihelv... kanske bara pyser i din egen bil för att dom inte trivs i miljön ...
så enda sättet att veta om dom låter bra är ju att provspela dom .. nu kan man ju inte gå in i butiken o säga *ta med dom ut i min bil så testar vi* el iofs kanske man kan, men jag har då aldirg gjort det.
Så prova dig fram på flera olika märken så mäsrker du ganska snabbt just vilken högtalarsort som passar till just din musiksmak.
............
Det bästa är ju om du provlyssnar dom själv ... värsta med ljudprodukter är ju att dom låter väldigt olika i olika miljöer.
sen är ju smaken som baken, alla tycker olika
Att vissa saker låter SKITBRA i ex butiken alt i en liten golf som poppar som inihelv... kanske bara pyser i din egen bil för att dom inte trivs i miljön ...
så enda sättet att veta om dom låter bra är ju att provspela dom .. nu kan man ju inte gå in i butiken o säga *ta med dom ut i min bil så testar vi* el iofs kanske man kan, men jag har då aldirg gjort det.
Så prova dig fram på flera olika märken så mäsrker du ganska snabbt just vilken högtalarsort som passar till just din musiksmak.
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Brl
håller med att man ska helt testa i bilen för att se hur det låter..
men nu är frågan .. är det någon som har monterat det i sin bil??
är dom bättre än orginalet??
för jag har inte BRL butik i närheten..
Hoppas att någon kan ge mig ett bra svar...
Draco
men nu är frågan .. är det någon som har monterat det i sin bil??
är dom bättre än orginalet??
för jag har inte BRL butik i närheten..
Hoppas att någon kan ge mig ett bra svar...
Draco
-
staropramen
- Bilmodell: Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Brl
Valet är fritt men jag får gaser av gas så är det inte bättre att spara lite till och köpa DLS el Pioneer tex istället? Som farbror Barbro säger: Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet=)
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Brl
testade nämligen 5.25 i en vovlo 460.. och jag tyckte att bara basen drog den mina orginala men millängder för att inte prata om diskanten.. men det är ju som sagt volvo 460 och så var det 5.25"
ash.. kan ju köpa dom låter det inte bra. kan man ju alltid sälja på fyndtorget..
Draco
ash.. kan ju köpa dom låter det inte bra. kan man ju alltid sälja på fyndtorget..
Draco
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Brl
jaha nu har man testat dom .. . så Brl Gas är inte att rekomendera som framsystem. Resultatet är samma som orginal
Låter skit bra i tjejens volvo 460. men i skoda octavia RS så låter orginal högtalarna bättre bortsett från diskanten. Bättre att lägga pengarna på ett par ordenliga högtalare. DLS typ eller nått.
kan ju på peka att 60mm gick in om man böjer en liten plåt lite försiktigt...
Draco
Låter skit bra i tjejens volvo 460. men i skoda octavia RS så låter orginal högtalarna bättre bortsett från diskanten. Bättre att lägga pengarna på ett par ordenliga högtalare. DLS typ eller nått.
kan ju på peka att 60mm gick in om man böjer en liten plåt lite försiktigt...
Draco