har ett jätte problem med en skoda pick-up 1,9d som fick ett eget liv i fredags! när jag var på väg hem så börja det vibrera och skaka kraftigt i ratten och efter ett tag så rök det bara till och den svängde till vänster! och sen när man bromsa så vile den oxå gå till vänster och det kändes som om broms skivan var sne på vänster fram efter som att när skivan hade gått ca 1 vara så ville den dra till vänster igen!! och när man gasa på så rök den till vänster och skaka. men när man körde på jämn gas så var den normal! och sen stanna jag på vägen hem och kolla allt! men så inget fel. kolla så däcket satt på och allt! men så efter ca 15 minuters lungn och ro! så börja den igen! och när jag kom hem så fick farasan "ex bilprovare!" titta på den och hitta inget synligt fel! men trodde att kanske drivknuten kunde vara på väg att säga hej då! men efter som vi stod ute i kylan så blev det en snabb koll! så nu är frågan om det är någon som vet problemet! och det är en firma bil så jag har snacka med chefen och han ska ringa imorgon till verkstaden så dom får ta en titt! men måste ju köra den tills dess! tyvärr! hoppas på att få ett snabbt svar!
//Mathias
Allvarligt problem! HJÄLP SNABBT!
-
matte_k
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
Andreas K
- Bilmodell: Skoda pickup
- Kontakt:
Sv:Allvarligt problem! HJÄLP SNABBT!
Tjena ! Har haft samma symtom !!! Då rasade min vänster yttre drivknut ... Skulle inte åka så långt om jag var du.... SJälv kom jag ca 1mil....MVH Andreas
-
matte_k
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Allvarligt problem! HJÄLP SNABBT!
jorå lämna in den dagen efter! så nu slipper man oroa sig i några månader till! och det var den vänstra drivknuten!