Funderar på att trimma med ppc från BSR:
1. Klarar automatlådan trimmning till 192HK och dubbla vridmomentet? Lådan sitter bla i golf och Audi a3. Skodan är en 03:a.
På BSR säger dom "no problem" - Lätt för dem att säga, de tar inget ansvar för automatlådan, bara motorn.
2. Måste jag då byta till 98 oktan eller kan jag fortsätta med 95?
3. Syns det hos verkstaden om ppc har används, om org programvaran läggs tillbaks innan service?
Trimma Octavia m Automat 150HK!
-
pete33
- Bilmodell: Skoda octavia 03
- Kontakt:
-
mille
- Bilmodell: Octavia RS+Superb 1.8T
- Kontakt:
Sv:Trimma Octavia m Automat 150HK!
På de 2 sista kan jag i alla fall svara, de rekommenderar 98 oktan då du annars kommer få en högre förbrukning o mindre kraft men det går att köra på 95 a men då den kommer dra mer bensin blir det ju lite dumsnålt :)
Nej de ser inget, haft inne min två gånger med återställning innan.
Lådan överlåter jag till någon annan att svara på, vågar inte heller ta ansvaret ;)
Mvh Mille
Nej de ser inget, haft inne min två gånger med återställning innan.
Lådan överlåter jag till någon annan att svara på, vågar inte heller ta ansvaret ;)
Mvh Mille
-
Kabben
- Bilmodell: Skoda Rapid Spaceback
- Kontakt:
Sv:Trimma Octavia m Automat 150HK!
http://www.bsrab.se/faq/
Läs i FAQ om bensin mm mm
Saxat från BSR
Vi rekomenderar blyfri 98 oktan !
Det fungerar även att köra på 95 oktanig bensin men då blir förbränningen inte lika effektiv och ger därmed något högre bränsleförbrukning än 98 oktanig bensin. Även den effektökningen vi anger blir något reducerad om man kör på 95 oktan.
Angående trimmet
BSR:s policy är att på alla tänkbara sätt visa att bilen är trimmad av BSR, speciellt för verkstadspersonal och när dessa ev. ska felsöka på bilen.
Arbetet går oftast fortare och blir mindre kostsamt för kunden. Därför lägger vi även in information om att bilen är trimmad så att detta även kan läsas med diagnosinstrumentet (där så är möjligt).
Läs i FAQ om bensin mm mm
Saxat från BSR
Vi rekomenderar blyfri 98 oktan !
Det fungerar även att köra på 95 oktanig bensin men då blir förbränningen inte lika effektiv och ger därmed något högre bränsleförbrukning än 98 oktanig bensin. Även den effektökningen vi anger blir något reducerad om man kör på 95 oktan.
Angående trimmet
BSR:s policy är att på alla tänkbara sätt visa att bilen är trimmad av BSR, speciellt för verkstadspersonal och när dessa ev. ska felsöka på bilen.
Arbetet går oftast fortare och blir mindre kostsamt för kunden. Därför lägger vi även in information om att bilen är trimmad så att detta även kan läsas med diagnosinstrumentet (där så är möjligt).