F1

I detta forum skriver vi om icke bilrelaterade saker.
Skriv svar
MrC
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

F1

Inlägg av MrC »

Det gick inte så bra för Schumacher idag. Hahahaha. Desto bättre för finnen.

Kent
ToHans

Sv:F1

Inlägg av ToHans »

:-(
MoPar66
Bilmodell: Hyundai Trajet
Kontakt:

Sv:Sv:F1

Inlägg av MoPar66 »

:-)
Overdose
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:Sv:F1

Inlägg av Overdose »

Ferrari o Schumacher kommer tebax ska du se... dem har ju ägt sporten i 4 år... o det är igentligen ganska tragiskt att FIA behövde göra sånna stora förändringar på F1 för att dem andra ska kunna konkurera... Ferrari o Schumacher kommer för alltid vara störst i F1, dem har en svacka bara :)
MrC
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:F1

Inlägg av MrC »

Tror nog att Ferraris storhetstid är över för den här gången. Nu är det rättvist. Alla stallen har inte lika mycket pengar som Ferrari. Hur rättvist är det när ett team kan pumpa in miljarder medan ett annat team har mindre än hälften. Självklart vinner det rika. Tycker att dom kan begränsa det ännu mer som andra motorsporter gör. Samma sorts däck, motorer m.m. Då är det föraren och inte plånboken som bestämmer vem som skall vinna.

Kent
fabia rs
Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT

Sv:Sv:Sv:Sv:F1

Inlägg av fabia rs »

HEJA alla team utom Ferrari !!!!!! men mest flying finn o Toyota !!!
tycker jag !!
jag vill ha jämna race med många olika ledare i loppet !!!
det kan gott gå lite dåligt för Ferrari ett tag !!!!
Men M.Skomaker är världens bästa förare i F1 och Ferrari är bäst i strategi i F1 !!!!det bara är så !!!

mvh Karlzzon
MrC
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:F1

Inlägg av MrC »

Hade skomakaren varit 6-faldig världsmästare i Bar-Honda?
Tror inte det.

Kent
ToHans

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:F1

Inlägg av ToHans »

Hehe...jag vågar inte kommentera mer ;-)

Jag "lider" i det tysta..och håller tummarna för mitt "stall", som Ni alla vet, är det Ferrari..

Sitter här och försöker minnas alla goda F1-minnen som Ferrari lämnat hos mig....Jag vet, att bara Bridgestone, får ordning på "däcken"....får dem att funka bättre i början....men, ändå hålla så länge som dem behöver....så, är Schumacher tillbaka som världsmästare..

Angående "budgeten" så har väl inte Ferrari den största längre..!?;-)

Hade inte alla "förändringar" utav villkor kommit till den här säsongen (2005), så hade Ferrari, ledda utav Schumacher...krigat högre upp i "tabellen" just nu....Men, det är fortfarande långt kvar på säsongen...

Alla ändringar var ju desperata försök från F1-Organisationens över huvuden, för att försöka få till en jämnare kamp..och det har dem ju lyckats med...jag förnekar inte att det är roligare då det finns "spänning"...

Vill bara lyfta fram att jag längtar/hoppas/vill att Schumacher tillsammans med Ferrari, Bridgestone och Barrichello..skall få prestera ännu en underbar säsongen..

-=[Tobbe]=-
Jens_G
Bilmodell: Ford Fiesta ST 150
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:F1

Inlägg av Jens_G »

Naturligtvis skulle Schumacher varit 6-faldig världsmästare i en BAR. Grejen är den att schumacher kan utveckla en bil vilket andra förare inte kan.

När han kom till Ferrari var de inte mycket bättre än vad Sauber är idag.

Aerodynamiskt är ferrarin helt jämförbar med de andra top stallen. Men det som är det stora bekymret nu är däcken. Barcelona är känd för att slita mycket på de vänstra däcken då banan har mest högerkurvor.

Sedan tycker jag att reglerna är helt sjuka för detta året. Däckbyten var ett av de roligaste momenten innan. Man kunde ju gjort en annan typ av regeländringar.

Minst 2 tankstopp under racet.
Max 1 däckbyte under racet.
Loppet måste startas med samma däck som under kvalifikationen.
MrC
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:F1

Inlägg av MrC »

Det blir jämnare lopp och det är det dom är ute efter. Sen är det så åxo att med bara ett däcksbyte så kan föraren inte köra fullt lika fort(mindre olycksrisk) plus att pengahysterin runt hela F1 dämpas med alla nya regler. Nästa år skall motorn sitta kvar i 6 lopp. Undrar hur många som klarar det. Det tycker jag är en för kraftig regeländring. Låt konstruktörerna få tid på sig. Säg 4-5 år. Alla regler är inte bra, men det viktigaste är att skomakaren bröt.

Kent
Skriv svar