Justera lite el ???

I detta forum skriver vi om trimning.
Christer

Justera lite el ???

Inlägg av Christer »

Hej alla! ja undrar om det är någon som har skruvat ut wasegaten lite för mer laddtryck om det blir mer? eller laddar den bara tidigare på låga var då el?.Bilen e chippad vill bara prova om det går jag har en kompis som gort det på en v 70 r och den gick väldigt bra då. E tacksam för alla svar...
Rscombi

Sv:Justera lite el ???

Inlägg av Rscombi »

tror nog inte att du ska ge dig på wastgaten å skruva om du skruvar på den så vill den ha mer laddtryck än vad den kan få efterson allt är elektroniskt styrt så det spelar ingen roll vet inte om det går och mappa om bilen så den ger vad du vill ha
(Detta är vad jag tror)
Rscombi
Greven
Bilmodell: Skyline R32 GTR
Kontakt:

Sv:Sv:Justera lite el ???

Inlägg av Greven »

som sagt hoppa över det på en gång...

Magnet vetilen som styr allt med boxen den lär inte gilla om du pillar om den vill dra ner på laddet lite...=)

Tro mig byt chipp
RSRacing

Sv:Sv:Sv:Justera lite el ???

Inlägg av RSRacing »

Har en kompis som kör audi a3 1.8tQ
Han ratta på stången och skruva upp soppa trycket på sin och den gick bättre men det är inte att rekomendera då "blandningen" inte blir rätt!!!
Så mitt råd som många andras blir därför chippa bilen hos någon du litar på istället så spar du dig en massa beskymmer. = )

PS:Detta är en frågan som ställs på andra forum såsom nordicaudi med samma svar....chippa!

//RSR Christer
Christer

Sv:Sv:Sv:Sv:Justera lite el ???

Inlägg av Christer »

Hur skruvar man upp soppan det är ju luftmassemätrn som styr mängden soppa som ska in el ????. Om man skruvar ut wasegaten laddar den mer och mer luft kommer in och desto mer luft destå mer soppa el?????
Greven
Bilmodell: Skyline R32 GTR
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Justera lite el ???

Inlägg av Greven »

Nä btr kan man byta allt trycka i hopp o på så vis få högre bränsletryck...

Men läg netr desa ider o pula själv med bilarna...
Går det åt pipan så står ni där..
Skriv svar