Lås!?!?!?!
-
loboman
- Bilmodell: Skoda octavia rs
- Kontakt:
Lås!?!?!?!
Det hände en skum sak i helgen.
Jag låste upp bilen med fjärren och satte i nyckeln i tändningslåset, klev ur bilen och stängde dörren... När jag sedan står utanför bilen och pillar med mobiltelefonen så låser dörren igen med nyckeln i tändningslåset!!! Vad kan det vara för fel?
Jag låste upp bilen med fjärren och satte i nyckeln i tändningslåset, klev ur bilen och stängde dörren... När jag sedan står utanför bilen och pillar med mobiltelefonen så låser dörren igen med nyckeln i tändningslåset!!! Vad kan det vara för fel?
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Lås!?!?!?!
Låser du bilen med fjärren och sen låser upp med den när du satt i bilen?? om du gjorde det och bilen låste sig efter att du har gått ut då har den inte kännt att dörren har öppnats. Bilen låser sig själv ifall man inte öppnar dörr inom.. ??? 15-40sec (kommer inte ihåg hur länge)om den var larmad innan
Draco
Draco
-
loboman
- Kontakt:
Sv:Sv:Lås!?!?!?!
Nej jag låste upp bilen med fjärren, satte mig i bilen, satte nyckeln i tändningslåset, klev ur bilen och stängde dörren utan att låsa den. När jag står utanför bilen så låser sig bilen av sig själv...
-
Klucken
- Bilmodell: Annat märke
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Lås!?!?!?!
Kolla om innerbelysningen tänds som den ska när du öppnar dörren.
Om inte är dörrkontakten trasig och därför känner inte bilen att dörren varit öppen...
Om inte är dörrkontakten trasig och därför känner inte bilen att dörren varit öppen...
-
loboman
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Lås!?!?!?!
ahhh tackar det skall jag kolla...
-
T
- Bilmodell: Skoda Octavia Combi 4x4 L&K
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lås!?!?!?!
Låter helt klart som den troligaste förklaringen, rätt skumt att den inte kollar att nyckeln satt i tändningslåset dock, för det kan ju bilen känna av (via bottenkontakten?).
-
MetalCowboy
- Bilmodell: Octavia 2 Elegance
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Lås!?!?!?!
Om den ska känna att nyckeln sitter i låset måste man vrida om lite.. (så den "fastnar"..)
Det BORDE vara dörrkontakten som spökar...
/Henke
Det BORDE vara dörrkontakten som spökar...
/Henke
-
RSR
Sv:Lås!?!?!?!
Finns en gammal tråd om detta tror jag.