Demontering Av Dør
-
NatroXz
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
Demontering Av Dør
Heisan,
Skal sote vinduene bak, derfor lurte jeg på hvordan man demonterer dørene bak for å få ut de to viduene som er der .
MvH
Tommy
Skal sote vinduene bak, derfor lurte jeg på hvordan man demonterer dørene bak for å få ut de to viduene som er der .
MvH
Tommy
-
mogwai
- Bilmodell: Skoda Octavia kombi 1.8t
- Kontakt:
Sv:Demontering Av Dør
Försök att få tag i "skoda etka" programmet så ser du mycket lättasre hur det är att lossa på sakerna i din bil.
Varför inte lämna in bilen så dom tonar rutorna åt dig? det är ju skitsvårt att göra sånt själv och få det bra. blir lätt massa fula bubblor o dylikt, så lämna in bilen istället så slipper du slita som ett djur o ändå inte få det bra.
Varför inte lämna in bilen så dom tonar rutorna åt dig? det är ju skitsvårt att göra sånt själv och få det bra. blir lätt massa fula bubblor o dylikt, så lämna in bilen istället så slipper du slita som ett djur o ändå inte få det bra.
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Demontering Av Dør
Du har möjligt vis inte Etka?? och vill dela med dig?
Draco
Draco
-
NatroXz
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Demontering Av Dør
Jocke Skrev :
<<Försök att få tag i "skoda etka" programmet så ser du <<mycket lättasre hur det är att lossa på sakerna i din bil.
<<Varför inte lämna in bilen så dom tonar rutorna åt dig? det är <<ju skitsvårt att göra sånt själv och få det bra. blir lätt massa <<fula bubblor o dylikt, så lämna in bilen istället så slipper du <<slita som ett djur o ändå inte få det bra.
Har prøvd å få tak i "Skoda Etka", men viser seg å være vaneskelig å finne! Finner bare crack. Ha du dette ?
Hadde satt stor pris på det :-)
Det koster litt for mye(for kona) å levere bilen inn for toning av ruter.
6stk ruter = 4000,- til 5000,- Nok.
Har lagdt på toning på de bakre rutene alerede, syntes resultatet blir ganske så bra .
Må bare bruke masse såpevann og ta seg veeeeldig god tid.
Det blir ingen bubblar hvis man bruker en sparkel spade med myk plast som ikke riper .
MvH
Tommy
<<Försök att få tag i "skoda etka" programmet så ser du <<mycket lättasre hur det är att lossa på sakerna i din bil.
<<Varför inte lämna in bilen så dom tonar rutorna åt dig? det är <<ju skitsvårt att göra sånt själv och få det bra. blir lätt massa <<fula bubblor o dylikt, så lämna in bilen istället så slipper du <<slita som ett djur o ändå inte få det bra.
Har prøvd å få tak i "Skoda Etka", men viser seg å være vaneskelig å finne! Finner bare crack. Ha du dette ?
Hadde satt stor pris på det :-)
Det koster litt for mye(for kona) å levere bilen inn for toning av ruter.
6stk ruter = 4000,- til 5000,- Nok.
Har lagdt på toning på de bakre rutene alerede, syntes resultatet blir ganske så bra .
Må bare bruke masse såpevann og ta seg veeeeldig god tid.
Det blir ingen bubblar hvis man bruker en sparkel spade med myk plast som ikke riper .
MvH
Tommy
-
3rd
Sv:Sv:Demontering Av Dør
En fråga. Jag drog ner etka men hittar inget om skoda. Är det nån speciell version eller nåt som gäller? Nån som vet?
-
NatroXz
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Demontering Av Dør
Heisan,
Søk på PirateBay etter "Skoda", da finner du denne :VW,_Audi,_Skoda_&_Seat_ETOS_v4.80-202_(2004-02)
Den virker og har fremtil 05modeller . .
Søk på PirateBay etter "Skoda", da finner du denne :VW,_Audi,_Skoda_&_Seat_ETOS_v4.80-202_(2004-02)
Den virker og har fremtil 05modeller . .
-
3rd
Sv:Sv:Sv:Sv:Demontering Av Dør
Alright, gör ett nytt försök då. Hade tagit ner VW & Audi ETKA v6.31-512 (2004-09). Fel alltså.
-
juanito
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Demontering Av Dør
Nu har jag studerat sagda "ETKA" och fattar lite mer om de ogenomträngliga djungler som hos Skoda kallas dörrar...
Har nu försökt i 2 dagar att få loss dörrklädseln i min octavia combi -01.
Införskaffade ett bättre framsystem, men har ännu inte lyckats få i eländet...
Till saken hör att jag ägt och renoverat fler bilar än de flesta, men konstruktionen hos dessa dörrar verkar komma från ett annat stjärnsystem!
I ETKA ser det busenkelt ut att ta loss grejorna, men verkligheten var en helt annan.
För det första: Hur lossa det stora inre handtaget, utan att åsamka total förstörelse?
För det andra: Hur får man bort den svarta panelen med dörröppningshandtaget?
Att få bort diskantpanelen gick ju lätt, men tror ni inte att mobildjäveln ringde med vibrator precis när jag fått panelen i handen?!?! Pang i golvet och lossad plastbit i på baksidan av panelen...
HUVVA!!!
Läste i en annan tråd att man får trimma bort en bit av plåten bakom mid-basen för att få plats med djupare element.
YES! Det ser ut att stämma bra.
Har nu försökt i 2 dagar att få loss dörrklädseln i min octavia combi -01.
Införskaffade ett bättre framsystem, men har ännu inte lyckats få i eländet...
Till saken hör att jag ägt och renoverat fler bilar än de flesta, men konstruktionen hos dessa dörrar verkar komma från ett annat stjärnsystem!
I ETKA ser det busenkelt ut att ta loss grejorna, men verkligheten var en helt annan.
För det första: Hur lossa det stora inre handtaget, utan att åsamka total förstörelse?
För det andra: Hur får man bort den svarta panelen med dörröppningshandtaget?
Att få bort diskantpanelen gick ju lätt, men tror ni inte att mobildjäveln ringde med vibrator precis när jag fått panelen i handen?!?! Pang i golvet och lossad plastbit i på baksidan av panelen...
HUVVA!!!
Läste i en annan tråd att man får trimma bort en bit av plåten bakom mid-basen för att få plats med djupare element.
YES! Det ser ut att stämma bra.